Mister t Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Jeg har et Dual P3 hovedkort, og lurer på hvis jeg setter f.eks. 2 x 1 GHz CPU'er om den blir tilsvarende f.eks. P4 2 GHz? Blir systemet dobbelt så raskt? P3 1000/256/133/1,75 + P3 1000/256/133/1,75 = 2 GHz/512/266/? ?? Noen som har en god forklaring? Jeg reiser vekk i helgen, så dersom noen stiller spørsmål til meg så svarer jeg på mandag. Takker for alle svar. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Raskt svar : Nei, ikke dobbelt så raskt. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Og for oppklaringensin del, så er ikke flerkjerne system additative i form av 1+1ghz=2ghz. Du har 2x1Ghz til applikasjoner som utnytter 2 eller flere cpuer. Men, jeg vil gjette på dagens billigste P4 alternativ gir 2x1GHz P3 tæsk i de fleste applikasjoner som finnes. Det er jo ikke bare antall megahertz som skal tas med i beregningen, men instruksjonsett, kjerneoppbygning osv. FSB forblir konstant, uansett. Lenke til kommentar
taleg Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Det jeg merker mest til er økte multitasking.. dvs jeg kan kjøre MANGE flere programmer uten tegn til hakking i film ol samtidig.. Som nå.. sitter å jobber med 2 word dokumenter, surfer med opera, hører på en 16 timers spilliste i winamp sender en stor fil pr mail til en kompist, grunding formatering av en ekstern disk og chatter med 3 stk pr gaim+nod32 og mange andre ting som skjer i bakgrunn.. alt dette uten tegn til at maskinen blir treigere.. kan fyr opp en film også uten at noe merkbart lagger På min gml amd XP 2600+ med 1 GB ram kune jeg bare drømme om å gjøre alt det på en gang, der kunne jeg surfe, kjøre film eller musikk+ et word dok og de vanlige bakgrunns programmene og da merket jeg trigheter i systemet Se sign for nåverende specs. Lenke til kommentar
Ashmantle Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Tror nok det svarer seg mer å kjøpe en oppgraderings pakke slik som disse: http://www.komplett.no/k/kc.asp?bn=10293 Dagens processorer er mye raskere enn P3, og en dobbelkjerne processor eliminerer behovet for dual-cpu hovedkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå