ZyberZone Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Hei, trenger et lite program som pinger en gitt IP-adresse, og logger dette, med tidspunkt for hvert ping. Noen som vet om det finnes noe slikt? Takk Lenke til kommentar
K.. Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Dette kan du lage enkelt selv. Aight, sitter på jobb, så får ikke testa dette men mener det skal virke. 1. Gå på START => KJØR => NOTEPAD Her skriver du Ping [ipadresse] > C:\Pinglog.txt Lagre => Filtype: "ALLE FILER" => Filnavn: Pingprogram.bat 2. Gå på START => KONTROLLPANEL => PLANLAGTE OPPGAVER Her legger du inn hvor ofte du vil at programmet skal kjøre. Når programmet kjører pinger det den gitte IP-adressen og lagrer informasjonen i fila Pinglog på C:\ Du kan selvsagt endre hvor loggen skal bli lagt ved å endre til C:\mappe1\mappe2\pinglog.txt Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 4. august 2006 Forfatter Del Skrevet 4. august 2006 Greit nok det.. Eneste jeg mangler da, er at jeg ikke ser når jeg pinger.. Litt irrieterende, men helt klart en lett måte å delvis løse problematikken på. Takk! Lenke til kommentar
wiley Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 (endret) I linux-skallet er det bare å skrive "date" så får du opp dato og klokkeslett. Om du googler litt finner du sikkert noe tilsvarende til windows sitt CLI. For alt jeg vet funker kommandoen "date" i windows også og i så fall er det bare å føye inn "date" i starten av programmet du nettopp lagde. Edit: Etter litt googling kom jeg fram til at date er den rette kommandoen i windows, det endelige programmet ditt ser da slik ut: date >> pinglog.txt ping [ip-adresse] >> pinglog.txt Endret 4. august 2006 av wiley Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 4. august 2006 Forfatter Del Skrevet 4. august 2006 tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå