Gå til innhold

PlexEraser sletter platene

Anbefalte innlegg

Beklager at jeg utrykte meg litt dårlig, jeg mener selvfølgelig hundrevis av steder en slik ting er nyttig.

Jeg synes dog du er en smule ignorant ovenfor bedrifter. Skal kontorer, skoler osv investere i en kværn istedet da? Den bråker, tar mye mer plass, mye dyrere i drift, tidsmessig tar det ca. like lang tid å destruere en plate, strengere krav til sikkerhet, rett og slett langt mer tungvint for sikkert tusenvis av foretak å bruke en kværn, en form for syre, lage bål e.l. for å destruere DC plater.

Det lønner seg å se ting fra ett litt større bilde enn deres egen CD ansamling med verdiløs data som dere selv gir blanke i om noen får tak på. Selv en opprevet CD kan man få data ut av. Skal man destruere en CD plate med garanti for at ingen kan gjenkjenne noe på den, ja da er dette det absolutt letteste og beste alternativet for de aller aller fleste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De er billigere, størrelser får du fra smått til stort, bråker ikke nevneverdig, gjør platene totalt ubrukelig, bruker 10 sekunder på en plate, mye mer praktisk, bare til å tømme dunken i søppelen når den er full.

Og herregud, INGEN verken ønsker eller klarer å lese noe ut av en cd/dvd som er i 100 biter. Tror noen her har sett litt for mye på James Bond-filmer eller noe.

Seriøst..

Lenke til kommentar

Nei beklager, men det med kværn er nok ikke aktuelt for de aller aller fleste. At du ikke ser pros med et dedikert verktøy kontra en kværn er ikke mitt problem.

Du tar også feil med at ingen ønsker eller klarer å lese "ødelagte" optisk lagringsmateriale. At du blander fakta med James Bond får meg bare til å tvile på din seriøsitet og kunnskap om hva garantert destruksjon faktisk betyr for uttalige bedrifter idag. Det handler ikke om hvorvidt en CD plate inneholder sinnsykt verdifulle data eller ei, men det handler om hvordan en bedrift (eller privatpersoner, selv om dette er tvilsomt målgruppen) ikke trenger å tenke på det i det hele tatt.

Alle andre midler, inkludert dine kværnere, er totalt ubrukelig i forhold til et slikt verktøy med tanke på størrelse, garanti for destruksjon, bråk, generelle sikkerhetsregler, kanskje pris, tilgang, og om det kanskje er lov/forsvarlig å bruke i det hele tatt.

At du/dere ikke ser nytteverdien i et slikt verktøy minner mer om inkompetanse om hva data er verdt, enn kunnskap om destruksjon av CD plater.

Lenke til kommentar

Helt klart nyttig for diverse bedrifter som har forskjellige former for sensitive data på CD plater f.eks advokater, legekontor, skoler, noen frivillige organisasjoner +++

Om den da virkelig ødelegger ting helt, kunne vært interessant å kjørt ei plate gjennom den og så sendt plata til ibas for å skjekke.

Det aller tryggeste er nok å brenne den, slik at alt smelter, blir til aske, går opp i røyk. Men det er upraktisk for de aller fleste som har bruk for slike enheter...

Lenke til kommentar
For meg er det helt ubegripelig at noen ikke syns at å hive platene i en kvern er mer fornuftig enn å blanke en å en plate, noe som tar lang tid, og i tillegg sitter du igjen med platen som du må kvitte deg med etterpå..

hundrevis av nyttige bruksområder? det vil sikkert overraske produsenten, for jeg tror bare de laget den med tanke på ett bruksområde.

1400 kr er mye å betale for en tungvindt, treig og upraktisk måte å destruere plater på spør du meg.

6620186[/snapback]

Dyr?

1400,- er en microskopisk invistering for personer og bedrifter som vil kvitte seg med data/cd/dvd plater på en 100% sikker måte..

Tungvint?

Man setter bare cden i spilleren, å starter den.. (Kan itte få det mye lettere ein som så.. :cool: )

Treig?

kan itte akkurat si at 1-3 min (Avhenig av antall data på den), er tregt.. (Da vi her snakker om enkelt operasjoner, å itte ein bedrift som skall kvitte seg for xxxxx cder samtidlig.. i slite situvasjoner, så sitter man så klart itte å sletter ei og ei.. :roll: ) Å noe sier meg at i fra du bestemer deg for å, å røser deg opp i fra pcen for å "kverne" en cd.. å helt til du er ferdig med d, og har ryddet opp alle dem 100 bitene etter din mere "praktiske" og "raskere" måte, så har d gått mere ein 1-3 min.. ;)

Upraktisk?

På hvilken måte? (Cd/dvd plater er et data produkt, som blir brukt på pcer.. denne enheten er en pcenhet.. så da har du et redskapp nær deg heile tiden, som d e bare å bruke.. kan itte få d mye mer praktisk ein som så.. ;-))

Kan her å trekke fram "kverna" di, da e itte akkurat kan sefor me at ei kver på hver arbeidsbenk, eller ved pcen, er en mere praktisk måte, ein ein cd "sletter", i ein IDE slått.. :p

Lenke til kommentar
Nei beklager, men det med kværn er nok ikke aktuelt for de aller aller fleste. At du ikke ser pros med et dedikert verktøy kontra en kværn er ikke mitt problem.

Du tar også feil med at ingen ønsker eller klarer å lese "ødelagte" optisk lagringsmateriale. At du blander fakta med James Bond får meg bare til å tvile på din seriøsitet og kunnskap om hva garantert destruksjon faktisk betyr for uttalige bedrifter idag. Det handler ikke om hvorvidt en CD plate inneholder sinnsykt verdifulle data eller ei, men det handler om hvordan en bedrift (eller privatpersoner, selv om dette er tvilsomt målgruppen) ikke trenger å tenke på det i det hele tatt.

Alle andre midler, inkludert dine kværnere, er totalt ubrukelig i forhold til et slikt verktøy med tanke på størrelse, garanti for destruksjon, bråk, generelle sikkerhetsregler, kanskje pris, tilgang, og om det kanskje er lov/forsvarlig å bruke i det hele tatt.

At du/dere ikke ser nytteverdien i et slikt verktøy minner mer om inkompetanse om hva data er verdt, enn kunnskap om destruksjon av CD plater.

6620844[/snapback]

^^ Fikk sakt det meste, så, ja.. Da e d itte mere for me å sei her. :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvem pokkern setter sammen ei plate som er makkulert? Hva med makkuleringsmaskiner for papir, folk må den dag i dag stort sett reise seg for å bruke den, så hvorfor kan den ikke utvikles til å ta cd plater også? (kan jo godt hende den gjør det, har ikke prøvd)

I forsvaret når sensitivt materiell blir makulert så blir det brent etterpå, da tar man med seg posen fra makkuleringsmaskina bort til forbrenningsovnen og brenner det, det er jo ikke sånn at bitene detter på golvet slik at man faktisk må plukke dem opp.

Ok, kansje noen har så sensitivt materiale at det må drastiske skritt til for å ødelegge den men jeg har lyst å se den som klarer å sette sammen ei cd plate som har vært igjennom ei makuleringsmaskin og faktisk klarer å lese noe ut av den.

Lenke til kommentar

Igjen, forskjell på om det er så viktig informasjon at det må sprenges med atombomber, og faktisk det at en bedrift kan, på en billig og enkel måte, få garantert destruksjon av mediet. Hvorfor er akuratt dette så vanskelig å forstå?

Hvorfor skal man makulere CD plater, for så å brenne dem opp? Uhyre tungvint, når man kan gi systemadministrator en slik enhet, og bare sende alle CD plater som skal destrueres dit.

Forbauser meg at så mange ikke ser fordelen i et dedikert, billig og enkelt verktøy ovenfor alle andre metoder nevnt her.

Lenke til kommentar

Superslask (m.fl.) har skjønt det!

Selv syns jeg dette virker som en genial enhet. Denne kan jo faktisk være grei for privatpersoner som har sensitivt materiale og, den er ikke spesielt dyr og folk rundt deg merker ikke at du brenner en masse cd-er. Folk begynner jo å lure på hva du driver med hvis du fyrer opp ei svær tønne med cd-er ute i gården din.

Lenke til kommentar
men jeg har lyst å se den som klarer å sette sammen ei cd plate som har vært igjennom ei makuleringsmaskin og faktisk klarer å lese noe ut av den.

6622387[/snapback]

Tja kansje www.ibas.no ?

6622544[/snapback]

IBAS setter neppe sammen en makulert CD-plate. Og da snakker vi ikke om en med hull i, men en i tusen biter.

Forresten moro at et slikt produkt skal skape så mye diskusjon. Det er ingen her som har noen nytte av det, men alle har en mening. Inkl meg ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
Joa.. Sende dem via bud, å te store sertifiserte selskaper, så ka e være enig me deg.. men veit itte helt om e ville ha følt me helt "trygg" på ein slik løsning, isteden for bare å putta den inn i "spilleren", å trykke på.. "Slet"? eller noe.. å vips, så va all data borte 1-3 min senere.. (avhengig av data mengde..)  :)

6619175[/snapback]

Hele cluet er at jeg håndterer tusenvis av medier som sendes til destruksjon.

Jeg kan ikke klippe opp magnetbånd og putte enkeltcder og dvder i en spiller.

Lenke til kommentar

Det finnes massevis av makulatorer som tar både plater å papir.

De fleste nye gjør det, og vil tro at de som har behov for å destruere plater gjør det på denne måten, istedenfor å blanke en å en plate, som tar 3 min pr stk, som noen her ser ut til å mene er en bedre løsning.

Søk på ebay eller google etter for eksempel paper cd dvd shredder.

Må bare si at de her som tror at det er mulig å få noe ut av en oppkvernet plate lever i en fantasiverden. Snakk om å være paranoid.

Og de som behandler så vanvittig sensitiv data har sannsynligvis dokumenter som må destrueres også, da brennes de for eksempel. Etter at de har blitt makulert. Hva er problemet med å ta de makulerte platene i samme slengen?

Når du makulerer de havner de jo i samme søppeldunken...

Fremdeles litt forundret over hvorfor noen syns å blanke en å en plate er en bedre løsning..

Dere syns vel gjerne det er bedre å kjøre papir med sensitiv informasjon gjennom en skrivemaskin med rettetast å blanke det ut, for så å hive det i søppelen også? :)

Endret av bo1e
Lenke til kommentar

Jeg synes du bare er ufattelig ignorant og kunnskapsløs og uerfaren med litt større ting enn skolearbeid.

Du vet ikke hva det betyr for utrolig mange å faktisk være garantert for noe. At du mener dem er paranoide viser bare, igjen, hvor kunnskapsløs du er med informasjon, uhyre sensitiv, eller rett og slett data du ikke vil andre skal se.

At du mener et slikt billig, enkelt, raskt verktøy er dårligere enn å investere i produkter som har flere bakdeler skjønner jeg ikke.

Argumenter om at det tar tid å slette en og en plate blir jo totalt feil, da det ofte er bare en og en plate som trengs å destrueres. Ialfall i skole sammenheng.

Lenke til kommentar

bo1e, store firmaer som trenger massesletting av data i store kvanta bruker neppe en makuleringsmaskin, da denne heller ikke er sikker. Denne maskinen er jo fantastisk for mindre bedrifter som vil ha en garanti for at dataene er slettet. Dessuten koster det litt med makuleringsmaskiner og, og de bråker mer. Man må jo ikke stå og vente mens platen blankes heller.

Lenke til kommentar

Nå har jeg skummet gjennom denne tråden, og jeg skjønner ikke egentlig hvorfor denne produktnyheten ikke kom på hwb.no isteden.

Så til dere som bruker tid og krefter på å forbanne dere på at Plextor kommer med dette produktet: Skjønner du ikke hvorfor noen vil ha dette produktet, er ikke det for deg. Ganske enkelt.

Lenke til kommentar

De som selger makulatorer for plater garanterer jo at data ikke kan gjenopprettes, noen lager støv av platene og det burde jo holde. Makulatorene er billigere, og har større kapasitet enn drevet fra plextor. Og folk som behandler sensitiv informasjon har gjerne både papir og plater de skal kvitte seg med, enkleste blir da å ta begge deler på samme måte, for eksempel kjør gjennom makulator, avfallet går i "peisen".

Hvorfor gå til anskaffelse av nytt utstyr og nye prosedyrer, når det man allerede har har funket i 100 år? Dette er et nytt produkt, for å gjøre en jobb som har eksistert lenge. Men nå plutselig er dette eneste måten å gjøre det på visstnok. Og alle som ikke skjønner det er idioter.. jaja..

Jeg er helt sikker på at de som har behov for garantert destruksjon av data allerede har metoder for det, og de har nesten helt garantert behov for større kapasitet enn det den plextor-saken har.

Men nå gidder jeg ikke krangle her mer. Vi får bare være enig om å være uenig.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...