lunic Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Får min første laptop i dag, og vil overføre sanger ++ fra en stasjonær pc. Er det best å bruke en nettverkskabel? Kan man bruke usb kabel? Hvordan går jeg fram når jeg skal gjøre det; er det så enkelt som å bare dra filene fra mappe til mappe? Takker på forhånd på svar Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Minnepinne ? USB nettverkskabel(USB2) ? Krysset nettverkskabel ? Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 (endret) Det kommer jo litt an på om det er et engangstilfelle eller om du har tenkt å overføre filer i fremtiden også. Hvis du har tenkt å beholde begge maskinene kunne det kanskje være en idé å anskaffe en switch eller router (evt. trådløs) avhengig av hva slags nettverksutstyr du evt. måtte ha fra før og hvordan du evt. har tenkt å koble deg til internett. Endret 4. august 2006 av Pengu Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Ja, det er bare å draq filene fra mappe til mappe. Men du må dele den mappa du skal hente filene fra. Hvis du har tenkt å bruke USB til overføring, så burde du ha USB 2.0, siden USB(1) har lave overførings hastigheter (mener å huske at det er rundt 10 mbit). Lenke til kommentar
t0ffemannen Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Sette opp FTP server og en FTP klient på den bærbare. Så overføre Lenke til kommentar
lordlappy Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 hvis du har internett til den stasjonere så bare skaff deg en switsj og 2 kabler. koble kabelen som var i den stasjonære i switsjen og koble ledningene i stasjonær og bærbar skaff msn på begge og to msn addresser sender over en fil på en gigabyte på 4-5 sekunder fynker skikkelig bra her. ps: du må ha en router som kan gi ut addresser til begge pc'ene Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Hva med krysset kabel? Har det jeg, men det er SP1 på den bærbare og SP2 på den Stasjonære så jeg får ikke tilgang til den stasjonære Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå