andreasbjorvik Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Hmm nå har jeg vore en del rundt på nette å sett litt på core 2 duo. grunnen til det er at jeg må ha ny pc etter at den andre pcen klikka ''litt'' i går. Og fant et passende oppsett til core 2 duo som jeg kunne tenkt meg. Men jeg må uannsett vente med å kjøpe dette til slutten av månden for da kommer jo core 2. å det oppsette som jeg fant var. CPU: Intel core 2 Duo E 6700 Minne: Geil 1 Gb (2x512) Pc 8500 1066 Mhz plus 5-5-5-15 Hovedkort: Asus S-775 P5W DH DELUXE Gpu (Vga): Asus Rx1900XTX Dette er et veldikt bra oppsett for de som liker ATI og Intel. hovedkorte støtter CROSSFIRE og Core 2 Duo. Og dette er et system for de som ikke klarer å vente til høsten, med tanke på SLI og Core 2 Duo. Systemet koster i underkant av 13000,- på PSdata. Lenke til kommentar
toygard Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 E6600, 2GB PC5400 og XT istedet for XTX, og du vil få mye mer for pengene. Kanskje gå for litt bedre ram hvis du skal klokke mye. 1GB er ihvertfall altfor lite og 1066 mhz er slett ikke verdt prisen. Lenke til kommentar
andreasbjorvik Skrevet 4. august 2006 Forfatter Del Skrevet 4. august 2006 Det med Minne, er ikke på grunn av prisen at jeg valgte det. Men prg. av at jeg skal få utnytte systemet fult ut. og at alt skal ha så lik hastighet som mulig, slik at ingen ting henger etter. For hva skal jeg me 1066 Mhz bus hvis minne er på ''bare'' 800 Mhz da vil det jo ikke være vits me 1066 Mhz. Pluss at dette systeme vil være opptimalt i lang tid fremover. Og hvis det blir sirompa, Så går det ann å kjøpe et skjermkort til om et par år. Og det går også ann å kjøpe en giga til me minne hvis det er for lite me 1 Gb Lenke til kommentar
toygard Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 (endret) Hvis jeg hadde hatt litt bedre teknisk innsikt skulle jeg forklart hvorfor, men Conroe krever faktisk ikke mer enn 533 mhz fra minnet ditt. Det er bare tull at du må ha 1066 mhz for at de skal funke best sammen. Du vil få mye bedre ytelse med 2 GB 667 eller 800 mhz enn 1 GB 1066 mhz. Bare et forslag fra min side. Jeg mener de komponentene jeg listet opp vil gi deg mye mer for pengene. Endret 4. august 2006 av toygard Lenke til kommentar
aspic Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 (endret) Er forskjell på bussminnet og minne på rammet. Bussminnet er "motorveien" på hovedkortet og er uvesentlig i forhold til ram. Jeg kommer selv til å gå for conroe, men vil anbefale deg en E6600 istedenfor en E6700.. *PRISFORSKJELL > YTELSE* Endret 4. august 2006 av aspic Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 2GB 800MHz-minne er et bedre valg ja. Men det ser ut som du må vente ei stund på at cpuen kommer på lager. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
andreasbjorvik Skrevet 4. august 2006 Forfatter Del Skrevet 4. august 2006 (endret) takk for støtten det ser ut til at det blir 2GB med minne, men hva med http://www.psdata.no/ps.asp?it=129233&mlevel=140205 dette må vel være et bra minne med 3-3-3-8 oppsett. eller hva? det er dyre minner men de vil holde standarden i noen år . tross alt skal man kjøpe ny pc som er så dyr må den jo vare i noen år uten at jeg trenger å gjøre noe me den. Å etter det jeg har forstått kommer Vista til og kreve noe helt J***** av pcen. Core 2 Duo skulle være på lager i de fleste nettbutikkene denne mnd Jeg annbefaler noen her å se på http://www.hardware.no/guider/minne_ram/ram/19785/1 hva minne har med Cpu å gjør. det er ganske viktikt. Endret 5. august 2006 av andreasbjorvik Lenke til kommentar
formann Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Er forskjell på bussminnet og minne på rammet. Bussminnet er "motorveien" på hovedkortet og er uvesentlig i forhold til ram. Jeg kommer selv til å gå for conroe, men vil anbefale deg en E6600 istedenfor en E6700.. *PRISFORSKJELL > YTELSE* 6615431[/snapback] Så du mener at man får bedre båndbredde med PC8500 en med PC4200 selv om FSB er 266Mhz i begge tilfeller? Regner med at du mener FSB når du sier bussminne/motorvei? Lenke til kommentar
Gambler FEX online Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 (endret) Er forskjell på bussminnet og minne på rammet. Bussminnet er "motorveien" på hovedkortet og er uvesentlig i forhold til ram. Med nForce 2 og så fikk man vesentilg bbedre ytelse av å ha FSB 1:1 RAM. 400mhz fsb og 200mhz (400mbit) ram. Da er fsb og ram i sync så nordbrikken kan "streame" data fra RAM til CPU uten å bufre den? Vet ikke om dette har noe å si med Core 2 Due og dens chipset. PS! Ja e6600 er mye bedre med pris per ytelse. Endret 5. august 2006 av Gambler FEX online Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå