Gå til innhold

Master eller ikke - det er det store spørsmålet.

Anbefalte innlegg

Jeg har fått en masterplass, har fått bachelor graden nå til sommern og sitter å lurer på om jeg skal gå ut i jobb eller fortsette å studere på en mastergrad.

Er det noen har som har tatt en master i informatikk på UIO? som kan si noe om studiet, mye jobbing?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke det? Nå er det faktisk kjempetider i bransjen. Hvordan situasjonen er om 2 år kan ingen spå. Jeg er selv dataingeniør, og har tenkt å jobbe noen år - få innsikt i bransjen, og deretter ta master vedsiden av jobbing. Jobben jeg har legger alt til rette for de ansatte som ønsker å ta master vedsiden av jobbing. Og jeg har da langt større innsikt, og kan velge en spesialisering på en langt bedre grunnlag.

Og det beste av alt: jeg får lønn! :D

Det burde ikke være et spørsmål en gang. Ta master, vil du ikke angre på. 100 ganger lettere å få jobb etterpå, og dessuten, det er gøy og studere!:)

6664920[/snapback]

Lenke til kommentar

Anbefaler også å ta master så lenge du har motivasjon til å fullføre. Tvilsomt at du vil få det vanskeligere å få jobb etter en før, og en master vil du ha med deg hele livet.

Det å begynne å jobbe, for så å gå tilbake til master blir nok tungt og for de fleste ender det med ingen master...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...