gwh Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Kommer til å stremae video fra en filsever som står på bakrommet(med betongvegger til en htpc som forer tv'en. Distance ca 8meter, og det er kun murveggen i mellom. Holder det med et trådløst nettverk, eller må jeg legge en kabel inn på bakrommet for å unngå hakking? Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Det kommer helt ann på hvor god kvalitet du skal streame i, og hvor mange brukere, osv. Hvor tykk er veggen? Og hva er grunnen til at du ikke vil kable? Har du et trådløst nettverk og utstyr fra før? Isåfall; hvilket utstyr har du Lenke til kommentar
gwh Skrevet 4. august 2006 Forfatter Del Skrevet 4. august 2006 Vegg ca 30cm. Brukere, det blir 3pc'er i nettverket. Kvalitet, best mulig. Nettverkutstyr i dag:0 Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 (endret) Hva hindrer deg i å kable opp nettverket? Om du absolutt må ha trådløst, så ville jeg ha gjort et komprimiss, ved å kable fra serveren, og inn til det andre rommet det er snakk om, og sette opp en ruter/aksesspunkt der. Kvaliteten kan du justere på etterhvert, helt til du finner den kvaliteten som nettverket og maskinene klarer. 30 cm vegg er ikke mye, men det er jo noe, og det er tapt båndbredde. Skal det være noen annen trafikk på nettet, eller er det kun streaming? Endret 4. august 2006 av Pettern800 Lenke til kommentar
gwh Skrevet 4. august 2006 Forfatter Del Skrevet 4. august 2006 (endret) Kun streaming fra filserveren. Poenget er at jeg har lovet fruen minst mulig kabelrot. Skal kunne legge ethernet kabelene i kabelskjuler. Hovedproblemet mitt er, hva trenger man av båndbredde for å kunne streame video (ISO bilder) av dvd'ene til htpc'en. Det skal være best muøig kvalitet. Endret 4. august 2006 av gwh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå