Gist Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Ville først og fremst bare understreke at det var en ny situasjon, siden det er en del av disse allerede ute (og ja, jeg har lest dem). Problemet viste seg først etter jeg hadde skiftet usb kontakten frem og tilbake mellom to maskiner (det var ikke første gang jeg hadde gjort dette). Da jeg var ferdig med det jeg holdt på med så fungerte den ikke lenger. Den viser seg bare under disk management som unallocated, og under trygg fjerning av hardware. Skulle gjerne formatert den og har prøvd å partisjonere og formatere under disk management, etter en kort stund får jeg feilmeldingen: "the request timed out and could not be completed" (har også prøvd å bare partisjonere). Når det gjelder partition magic så er det å glemme siden jeg får meldingen: "Unable to create InstallDriver instance" når jeg prøver å installere. Harddisken er ekstern og av typen "Maxtor 6 L250R0" (USB Device). Den har ikke vært utsatt for noe dunk/slag/fall. Det eneste er et gammelt skrot av en maskin, som jeg pendlet mellom. Med fare for å si noe vanvittig teit så spør jeg: Er det mulig at et virus har kommet på den eksterne hd under denne pendlingen, for at det så gikk over i min maskin eller noe lignende? (den andre maskinen har for så vidt ikke vært i nærheten av et dugelig anti-virus program på veldig lenge) Er det mulig å få den formatert på noen annen måte? Jeg tenker det er den beste sjansen jeg har. Setter stor pris på enhver henvendelse og hjelp. Takk. Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Hva slags format prøver du å formatere den i? Husker en disk broren min hadde, som nekta alt annet enn Fat32, utrolig irriterende. Det var også en ekstern Maxtor-disk Lenke til kommentar
ekm Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 (endret) Hvis garantien allikevel har gått ut kan du jo prøve å skru ut disken og koble den på en vanlig IDE kontakt - mulig partition magic "spiser den" lettere da. I tillegg kan det jo være en ide å kjøre en virus-scan så er du på den sikre siden. Endret 4. august 2006 av ekm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå