Pug Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Jeg har tenkt å formatere harddisken min, men jeg har ingen restore CD... Hva kan jeg gjøre for å få formatere da? Har en Windows XP install CD, men det er alt. Noe program man bruker? Har prøvd å instalere XP på nytt, men da ble bare XP instalert på nytt, alt det andre ble liggende lagret likevel... Hva gjør jeg? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 http://www.tweak3d.net/articles/xp-install/ Ikke spør meg om noe annet, -bruker ikke XP! Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 fex. 98 bootdisk (bootdisk.com) slett den gjeldende partisjon, opprett den tilsvarnde i fdisk. og så format x:.. Jeg måtte det da jeg hadde ntfs, hvis du har fat 32/16 tror jeg det holder med format c:.. Lenke til kommentar
Fjøslukt Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Det jeg gjør er å starte PC'en med en boot-diskett, helst fra Windows 98.. Dertter skirver jeg a:format (den disken du skal formatere) Detter en ganske grei måte, synes jeg.. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Har du tenkt å formattere hele disken? Er det ingen filer du kunne tenke deg å ta vare på? Det er vel mulig å reformattere hele disken i instalasjonsprogrammet til Win XP. På samme plass som der du velger hvilken partisjon som XP skal installeres på. Da trenger du ikke bale med en oppstartsdiskett. [ endret av Orjanp den 2002-10-21 08:36 ] Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 søk på dl.com etter swiss knife. det hjalp meg. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 21. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2002 Jeg så på den guden for å instalere XP... Da stod det: If you know which drive for certain you want to install Windows XP on, choose the drive and hit C for "create partition". You will have to hit D to "delete partition" if there are any problems with the old partition. This is recommended if you plan on doing a clean install as it could avoid problems during the install. Once you’ve deleted the partition, you will have to recreate it by hitting C. If you create a partition, it’s best in most cases to use the whole drive for the partition. This might avoid confusion later with drive names. If you don’t want to create a new one or you are ready to install, choose the desired partition and hit the Enter key. If it prompts you to choose either FAT or NTFS, you would probably be best suited with FAT (in this case, FAT32). It offers some advantages over NTFS (although it also has some disadvantages) and it is compatible with more versions of Windows. Jeg har en partisjon som heter D:Backup. Denne har jeg tenkt å beholde. Kan jeg bare ta å delete partisjon C: , for så å lage den på nytt? Er det så enkelt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå