Gå til innhold

Ny med Photoshop. "Trenger et spark bak"

Anbefalte innlegg

Regner med det er her jeg skal poste Photoshop spørsmålene mine?

Jeg er ny med Photoshop, har tidligere kun jobbet med PhotoDraw.

Med dette programmet hadde jeg følelse av jeg kunne gjøre alt og den har egentlig aldri skuffet meg. Dette programmet gikk nå tapt, etter min gamle maskin tok kvelden.

Har nå valgt å innvestere i Photoshop SC2, dette er for meg et steg tilbake (da jeg ikke kan programmet), men over tid regner jeg med dette vil bli et stort steg frem. Har forstått det slik at Photoshop er markedsledene og kun fantasien setter grenser for hva man kan gjøre?

Hadde vært fint om dere kunne gi meg et "spark" bak, så jeg kunne kommet igang med Photoshop.

Har mange prosjekter liggene og med mitt gamle PhotoDraw ville disse vært gjort, så jeg håper overgangen til ny programvare ikke skal ta for lang tid.

1 Har dere noen adresser til sider der jeg kan laste ned bilder? Disse må være av høyoppløsning og god kvalitet. (skal brukes til plakater osv.)

(regner med jeg må betale noen kroner for disse, men håper de kunne være billige)

2 Søker også opplæring videoer, da dette er med effektift enn bøker.

Hadde vært fint om disse var på Norsk (må ikke), ettersom programvaren er Norsk og mine Engelsk kunskaper ikke er høye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av norske sider, er det verdt et besøk på Programvareskolen og se på "tips og trik i PS" og "gratiskurs i PS". En del videoer av de ulike verktøy.

Lars Ekdal har også mye bra (på svensk), spesielt om fargestyring og utskrifter.

Mange flere, bl.a. abcdigitalfoto.com og totaltraining.no, men det er de 2 øverste jeg har funnet på norsk/svensk som har mest. Ellers myldrer det av engelske sider, sikkert det programmet det finnes mest tutorials på. :)

Sjekk ut Good tutorials også, selvom det står på engelsk. Mange som er lettforståelige for det.

Lenke til kommentar

Ellers mener jeg det er et must å få med seg podcasten til en av gutta i Photoshop TV, Matt Kloskowski. Gå til Photoshop Killer Tips og last ned en kort mini-video hver dag. Masse små, men genialt nyttige tips og triks du kommer til å bli glad i.

Jeg abonnerer på denne gjennom RSS, og anbefaler å gjøre det samme.

Men 2 dollar er jo ingenting for ekstremt gode tutorials.

6612972[/snapback]

Og verdens verste humorister. :!:

Endret av SirMaximus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...