Gå til innhold

Får ikke mic lyd.


Anbefalte innlegg

Jeg har et medusa speedl link 5.1 usb.Kjøpte nettopp fatality fps. Problemet er når jeg bruker teamspeak og ventrillo så hører jeg kun kompisene mine og de hører ikke meg.Har lagt inn driverne på nytt men oppstår det samme ingen lyd. Headset har eget lydkort også.

Er det noen av dere som kan komme med gode råd og tips.

Endret av HitM@n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først tar du svenske-testen, og finner ut om du har plugget mikrofonen inn i riktig port, deretter går du inn på lydpanelet, og prøver å justere styrken på mikrofonen. Prøv å ikke ha på demp, for å gjengi det mikrofonen fanger opp.

Hører du deg selv, så setter du det på demp igjen.

 

Du kan jo prøve å gjøre et enkelt opptak, med det opptaksprogrammet som følger med Windows.

 

Siste da er vel å sjekke innstillingene til TS og VT, kontrollere at du har valgt det nye lydkortet ditt som mikrofon-kilde.

 

Har du flere lydkort i maskinen? Siden du kjøpte et eksternt.

Lenke til kommentar

Hepp!

 

Vært borti dette et par ganger. Av en eller annen grunn så blir micen mutet når jeg har kjørt WinDVD/WinPVS (tror det er det programmet). Teamspeak innstillingene har vært rett og jeg har ikke skjønt noe - med samme symptomer som deg.

 

Løsningen alle gangene har vært (av alle ting!):

- Start MSN Messenger

- Gå til lyd og video wizard

- Kjør gjennom denne

- Avslutt MSN Messenger

- Sjekk talrprogrammet ditt - og miclyden er tilbake!

 

"Gi lyd" om dersom det funket da!

 

*Tronaldo*

Lenke til kommentar
Først tar du svenske-testen, og finner ut om du har plugget mikrofonen inn i riktig port, deretter går du inn på lydpanelet, og prøver å justere styrken på mikrofonen. Prøv å ikke ha på demp, for å gjengi det mikrofonen fanger opp.

Hører du deg selv, så setter du det på demp igjen.

 

Du kan jo prøve å gjøre et enkelt opptak, med det opptaksprogrammet som følger med Windows.

 

Siste da er vel å sjekke innstillingene til TS og VT, kontrollere at du har valgt det nye lydkortet ditt som mikrofon-kilde.

 

Har du flere lydkort i maskinen? Siden du kjøpte et eksternt.

6611730[/snapback]

 

takker for rådene lol, alt som du beskrev var gjort ja.

Lenke til kommentar
Hepp!

 

Vært borti dette et par ganger. Av en eller annen grunn så blir micen mutet når jeg har kjørt WinDVD/WinPVS (tror det er det programmet). Teamspeak innstillingene har vært rett og jeg har ikke skjønt noe - med samme symptomer som deg.

 

Løsningen alle gangene har vært (av alle ting!):

- Start MSN Messenger

- Gå til lyd og video wizard

- Kjør gjennom denne

- Avslutt MSN Messenger

- Sjekk talrprogrammet ditt - og miclyden er tilbake!

 

"Gi lyd" om dersom det funket da!

 

*Tronaldo*

6611788[/snapback]

 

 

Skal sjekke dette i morgen. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...