dynaBel Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 satt her og surfet og pluttselig hørte jeg at turtallet på diksene økte noe sinnsykt hva kan det skyldes, er det noe fare for at de kan ryke snart? dette har aldrig hendt før diskene er western digital 120gb og 200gb begge på 7200rpm Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Det er heller tvilsomt at selve turtallet økte, da dette ville mest sannsynlig forårsaket totalt havari. Tviler også på at begge diskene dine gikk samtidig, så dobbelt sjekk hver enkelt disk for synderen. Om støyen rent plutselig økte, så er dette en kjent fenomen med WD disker. Ofte vil diskene fungere lenge etter slike ulyder trer fram, men det er et tegn på en "sliten" disk. Ville vurdert bytte. Ville også tatt en kjapp SMART sjekk på diskene(aktiver smart i BIOS-en på hovedkortet ditt om det ikke allerede er det). Bruk feks speedfan til å sjekke diskstatusen din. Om støyen er irriterende og uhensiktsmessig høy, så er dette grunnlag for bytte garanti bytte, om de fremdeles er innenfor. Går ut i fra at 120-enheten er gått ut alt. Lenke til kommentar
dynaBel Skrevet 4. august 2006 Forfatter Del Skrevet 4. august 2006 takk for et langt svar 120 er 3 år gamme lnå til høsten. skal kjøre en sjekk av diskene, skriver etterpå hva som blir statusen på sjekken Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Hvis disken ikke blir 3 år før til høsten, så burde det ikke være noe problem å få ny fra Western. Har gjort det selv, med 3 disker jeg, null problem Lenke til kommentar
dynaBel Skrevet 4. august 2006 Forfatter Del Skrevet 4. august 2006 Hvis disken ikke blir 3 år før til høsten, så burde det ikke være noe problem å få ny fra Western. Har gjort det selv, med 3 disker jeg, null problem 6611897[/snapback] tar man kontakt via forhandler eller direkte til western? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 hei jeg har to like WD disker, og har lagt inn et program som heter HDD health, det kan fortelle meg en estimert dato når disken skal havarere... denne datoen har vært dagens dato lenge, altså at den i dag står på 4.8.2006, i morra står den på 5.8.2006. sjekket i speedfan, og trykket på den "perform an in-depth scan...." og fitness på disken er 45% på den andre er fitnes 98% jeg vet ikke om den dårlige disken er den samme i begge programmene, ettersom speedfan ikke oppgir serienummeret på disken, men det er jo nærliggende å tro det! er dette grunn til bytting? den består SMART. sorry for tråd-kapring Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Her du kan du finne statusen på disken, og skaffe deg et RMA-nummer; http://support.wdc.com/warranty/selection.asp?custtype=end Lykke til! Lenke til kommentar
dynaBel Skrevet 4. august 2006 Forfatter Del Skrevet 4. august 2006 hei jeg har to like WD disker, og har lagt inn et program som heter HDD health, det kan fortelle meg en estimert dato når disken skal havarere... denne datoen har vært dagens dato lenge, altså at den i dag står på 4.8.2006, i morra står den på 5.8.2006. sjekket i speedfan, og trykket på den "perform an in-depth scan...." og fitness på disken er 45% på den andre er fitnes 98% jeg vet ikke om den dårlige disken er den samme i begge programmene, ettersom speedfan ikke oppgir serienummeret på disken, men det er jo nærliggende å tro det! er dette grunn til bytting? den består SMART. sorry for tråd-kapring 6612075[/snapback] [/quoikke noe problem, det var jo nyttig info Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Ville ihvertfall startet å ta backup av det som fins på diskene...hvis flymotoren plutselig begynner å putre, kan det være lurt å ta på seg fallskjermen justincase Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå