Jubalong Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Hei, min PC gikk i blåskjerm i går mens jeg spilte WoW, og jeg har etter dette ikke fått den opp å gå igjen. Litt om maskina: - MSI K8N Diamond HK - 2048MB OCZ Ram (4x512MB) - POV 6800GT x 2 (i SLI) - 74 GB WD Raptor Disk - 250 GB WD Disk - AMD 64 Bit Prosessor på 2,67 GHz Når jeg starter opp så får jeg dessverre ikke "boot-pipen" engang, og aner dermed ikke hva som kan være galt. Dette er observert: - Alle vifter går - HK får strøm (lyser) - Høres ut som disker begynner å spinne Dette er prøvd: - Ta ut grafikk-kort og sette inn igjen kun 1 stk. Begge prøvd som single. - Ta ut en S-ATA kontakt til HD - Resette BIOS ved å ta ut batteri Begynner å gå tom for ideer. Er det noe mer jeg bør prøve? Mvh Juba Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Resett heller CMOS via jumper. Du kan jo prøve en annen strømforsyning kanskje. Lenke til kommentar
minitiss Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 fikk du med deg meldingen på blåskjermen? 0x00000?? Lenke til kommentar
Celusion Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 når du får blåskjerm kan det være ramen din! ta ut rambrikkene og prøv deg frem til du finner den som er skadet. du tar ut 3 også ser du om maskinen starter med 1 brikke... eller så tar du ut 1 av de 4 og ser om den starter, du må selvfølgelig gjøre dette med alle rambrikkene for å finne ut hvilken det er noe galt med! ps: det er ikke sikkert det er ramen, men det er vært et forsøk Lenke til kommentar
minitiss Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 virker merkelig hvis du ikke får memory beepcodes, da virker det hvertfall som om at ram'en er i orden. Samtidig hvis det høres ut som diskene begynner å spinne så virker det som maskina kommer seg forbi POST. Men en rask ting du kan sjekke. La maskina gå ei lita stund sånn så lang tid det tar å få frem "windows login screen". Hvis du har passord, prøv og skriv passordet og hør etter windowslydene (så fremst du ikke har disablet dem noe jeg gjør med en gang jeg har installert OS'et), hvis du hører lydene er det skjermkortet som er røket, evntuelt skjermen, men det merker du med lysene på den. Det er hvertfall det jeg kan bidra med by now.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå