Jolle99 Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 (endret) Hei Har ADSL2+ tilkobling, fra bluecom-ventelo. Og i dag kjøpte jeg en WRT54GL. Problemet mitt er at jeg bare kommer på nettet når jeg kobler slik: Veggkontakt -> modem (xavi fra ventelo) -> SMC 3605T Hub -> PC Vil kaste hub'en for den er gammel og bare på 10mbit... Prøver jeg å koble maskina rett på modemet, men da får jeg ikke IP osv, og begrenset forbindelse. Med den nye routeren får jeg på en måte samme problemet. Den får ikke ip eller internett forbindelse. Kanskje jeg har noe feil på oppsettet på routeren? skal DHCP stå på DHCP router eller DHCP forwarder? osv. håper noen kan hjelpe... Jolle ps. lurer også på om det er mulig å komme seg inn på Xavi router/modemet slik som feks med netopia som jeg hadde fra nextgentel før...? ( hvis detvar ett dumt spørsmåls så får dere overleve det : ) Endret 4. august 2006 av Jolle99 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 (endret) Du kan kanskje finne ut hvilken modell xavirouteren er? Inntil vi vet mere om Ventelos router kan jeg foreslå at du bruker WRT54GL som switch og trådløst a/p. Du programmerer da Linksys routeren til å ikke dele ut DHCP på LAN. Koble en kabel mellom xavi og LANport på WRT54GL. --------------------------------------------------------------------------------------------------- Ønsker du å bruke xaviroutermodemet som modem kan du prøve å finne ut om den kan settes i 'passthrough' eller tilsvarende. EDIT: Er det et rent bridgemodem, så kan du jo bare bruke WRT54GL som normalt ved å plugge xavi i WAN på Linksys. Endret 4. august 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
pebkac Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 XAVi X8221r-B er et rent bridgemodem. Lenke til kommentar
Jolle99 Skrevet 4. august 2006 Forfatter Del Skrevet 4. august 2006 XAVi X8221r-B er et rent bridgemodem. 6611649[/snapback] X8221r-B er den jeg har ja, prøvd å søke på nettet om den, men finner lite Lenke til kommentar
pebkac Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Jeg kan garantere deg at det er et rent bridgemodem. Det er lite å søke etter på nettet - så lenge du har sync (fast lys i WAN), skal tildeling av IP i teorien fungere OK. Får du ikke tildelt IP, kan det komme av flere årsaker. Hør i så fall med supporten på 03222. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Kablen mellom PC og utstyr da? Er den hjemmelaget? Lenke til kommentar
Jolle99 Skrevet 4. august 2006 Forfatter Del Skrevet 4. august 2006 (endret) "#%¤#" bluecom! Problemet er ordnet, eller rettere sagt jeg er hvertfall på nett... Har sittet 15 timer å prøvd å fikse dette. Og feilen var det _nye_ modemet jeg fikk som erstattning for det første som ble levert med feil kabler. Det nye modemet viste seg bare fungerte hvis man koblet seg opp med 10Mbit og ikke 100Mbit. (derfor forbindelsen kom når jeg kjørte gjennom den gamle huben). Ringte vanlige kundeservice først før jeg fant problemet. Og de kunne ikke hjelpe. Ringte så den svindyre ekstratjenesten dems, som heller ikke hjalp noe særlig. Helt til jeg prøvde å sette ned nettverkskortet til 10Mbit. Men f*** så dårlig av bluecom. Sluttet med NGT for å slippe problemer som dette. Mitt møte med bluecom har utartet seg slik: 1. Første modempakke fungerte ikke (1 time i support telefon) 2. Linja ble ved uhell satt ned til 8Mbit (skal ha 20mbit (17.5Mbit effektivft)), og ble ikke sett før jeg ringte ekstratjeneste som koster 25kr per min 3. 30-50 min med ekstratjeneste til 25kr per min, uten resultat. 4. Fant feilen selv. Og det var att det nye modemet var satt opp feil........ La oss håpe modem nr3 virker... Lurer på om jeg får tilbake pengene jeg brukte på ekstrasupporten da det var bluecoms feil og ikke nettverket mitt... Endret 4. august 2006 av Jolle99 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Prøver du og si at modemet kun fungerer på 10Mbit/s? Lenke til kommentar
Jolle99 Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 (endret) Prøver du og si at modemet kun fungerer på 10Mbit/s? 6618684[/snapback] ja av alle sære ting... setter på den gamle huben som er 10mbit så fungerer det, eller setter ned hastigheten på kortet til 10mbit fungerer det, men ellers ikke. Hadde det gamle modemet liggende og det fungerer på 100mbit Endret 5. august 2006 av Jolle99 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå