Espein Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Begynte å tenke på, hvor kult hadde det ikke vært å hatt et bakgrunnsbilde som ser ut som man ser inni skjermen sin bak der alt dill dallet er? Det hadde jo vært drit rått Noen som har bilde som ser ut som man ser inni skjermen sin (bak glasset) Lenke til kommentar
Fatty Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 (endret) Hva mener du? Sånn at man ser seg selv gjennom glasset? Åja, du mener hardwaret inne i skjermen? Endret 4. august 2006 av 3lw00d Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Først tenkte jeg, huff er detta for noe å lage tråd om da. Men etter å ha søkt litt på google (minimalt med innsats) uten å finne no bilder så sier jeg også Bring em on! Ble litt nyskjerrig, selv om jeg har en følelse av at det er svært så lite bak der, hvertfall på en lcd skjerm. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Hadde vært sabla fett å ha! :!: Finner ikke en dritt jeg heller... Anyone? Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Jeg har sett noe vanvittig tøft: Hvis du har en laptop, ta bilde av det som er bak skjermen, og bruk det som skrivebordsbakgrunn. Riktig gjort (det er vanskelig), så ser det ut som om skjermen er gjennomsiktig! Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Jeg har sett noe vanvittig tøft: Hvis du har en laptop, ta bilde av det som er bak skjermen, og bruk det som skrivebordsbakgrunn. Riktig gjort (det er vanskelig), så ser det ut som om skjermen er gjennomsiktig! 6611093[/snapback] Ja, tenkte på noe av det samme! Har tenkt på det, og må jo gjøre utrolig nøyaktig for at det skal se bra ut. Heh... Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 1 og 2 eksempler. Man ser på måten man tar bildene på at alt bare er juks og det er ikke LITT slik når du faktisk sitter der selv. Lenke til kommentar
araziel Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 (endret) Vel, jeg har gjort dette, både på laptoppen, og hjemme på den stasjonære. Funker jo heller dårlig på bærbar siden man flytter den rundt hele tida, men drittfett på stasjonær med LCD siden man stort sett ser på den fra rett vinkel. Har bare laptoppen her nå da: Dere får bare unskylde den elendige bildekvaliteten, kameraet mitt suger på noget mørke bilder. EDIT: Guide Og det er lett å lage faktisk: 1. Ta kameraet ditt. Hold det ca der hvor hodet ditt er når du ser på skjermen og ta et bilde eller 4 med skjermen oppe. Lukk så skjermen igjen, og ta en del bilder fra omtrent samme posisjon som sist. 2. Sleng bildene inn i photoshop(eller noe annet som støtter layers), og finn de to beste matchene, et med og et uten skjermen oppe. 3. Legg bildene på hvert sitt layer, sett det med skjermen oppe til 50% opacity ca, og legg bildene helt jevnt, mulig du må resize litt. 4. Merk det området som skjermen dekker og crop. Du kan så forkaste layeret med skjermen oppe. Det burde være forholdsvis nært riktig aspect ratio, hvis ikke, crop litt mer/resize til det stemmer overens. 5. Resize så til oppløsningen på skjermen din, 1400x1050 i mitt tilfelle, og sett som desktop. Tadaa! Merk: Du må sannsynligvis trikse med color balance/curves/brightness og slikt for å faktisk få det til å matche, men husk at lyset forandrer seg i rommet. Det vil ikke se bra ut både i dagslys og mørke (men hvis du, som jeg, lever i konstant mørke er det jo enkelt nok ) Endret 4. august 2006 av araziel Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 kjempefett, det der skal jeg gjøre! Jeg har tripod, så detta skal fikses lett! Synd bakgrunnen min bak pcen er en skog.. blir merkelig i vinter Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Nice guide, Araziel. Skal testes når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 snip. 6611264[/snapback] Det så bare heftig ut! Bra idé egentlig, men det er vanskelig å få til. Støtter dette! Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Tror ikkke det var det trådstarter mente akkurat men Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Nei, ,seff ikke.. men bak en LCD-skjerm er ikke stort å se.. Bare baksiden av noe plastikk, spesielt i laptopper. Lenke til kommentar
K.. Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Mine innlegg! Skal testes når jeg kommer hjem! Lenke til kommentar
kjehaako Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Jeg oppfordrer en eller annen til å dra ned på miljøstasjonen, dra med seg en skjerm, skru den opp og ta ut bilderøret. Ta bilder inn, og få med rammen. Det hadde vært artig, men jeg vet ikke hvor trygt det er å ta ut noe slikt. Erfaringer, noen? Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Jeg oppfordrer en eller annen til å dra ned på miljøstasjonen, dra med seg en skjerm, skru den opp og ta ut bilderøret. Ta bilder inn, og få med rammen. Det hadde vært artig, men jeg vet ikke hvor trygt det er å ta ut noe slikt. Erfaringer, noen? 6613346[/snapback] Er det ikke slik at trykket inni skjermen er markant lavere en utenfor slik at dersom man lager et hull/en sprekk i skjermen vil den impodere? Aner ikke egentlig hva jeg snakker om her. Men mener at det var noe slik! Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Jo, såvidt jeg vet så er det "vakuum" inni en bilderørs-skjerm. Altså, ikke totalt lufttomt rom, men undertrykk. Men jeg tar sikkert feil! Lenke til kommentar
kremt Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Du hører at luft blir sugd inn i skjermen når du punkterer bilderøret, ikke noe farlig med det, though Lenke til kommentar
D3nnis Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Dette så interessant ut, legge til i mine innlegg ^^ Lenke til kommentar
Jonulf Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Det skal være en liten klisterlapp av et eller annet slag på baksiden av bilderøret som kan tas av for å trygt jevne ut trykket. Det er en liten risiko innvolvert ved å knuse et bilderør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå