Gå til innhold

Dark Messiah demo kommer 8. August! *DEN ER UTE*


Anbefalte innlegg

Man kan også justere magienes effekt/skadevirkning, recovery, osv osv..

Hvis du ikke har en "scripts" mappe i dark messiah mappen, lag en og åpne spells.txt og eksperimenter selv. Save filen i scripts mappa. Veldig underholdende!

6692150[/snapback]

 

Og hva skal man skrive? :dontgetit:

6692507[/snapback]

 

 

Man må lete litt, eksperimentere.. Feks. "//Telekynesis" spellen har en recovery tid på 10 ("recovery" "10"), skift til "0" og det tar kortere tid for den å regenereres. Har ikke fått sett så mye på det ennå, vente til jeg kommer hjem..

6692631[/snapback]

 

Men jeg har ingen mappe som heter "scripts". Og det nytter jo ikke å lage en ny mappe med ei ny fil heller, for der står det jo ingenting. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Xantir: Du må åpne Spells.txt som ligger et eller annet sted i Dark Messiah mappa, husker ikke helt hvor den lå atm..

 

edit: "First, you're going to save spells.txt to your "C:\Program Files\Ubisoft\Dark Messiah of Might and Magic Demo\mm\scripts" folder. Note: You probably won't have a scripts folder, so you'll have to create it. Next, you can open up the spells.txt file and pretty much edit to your hearts content! So for example, if I wanted to reduce the cooldown on the telekinesis spell, I'd scroll down to where I saw "// Telekynesis", and then look for the line that looks like this:

 

 

"recovery" "10"

 

 

You can change that value to 0 for a much shorter cooldown time. Here's what this is doing: in one of the GCF files, there's also a folder called "scripts" and a file called "spells.txt," only this looks like the default one before you've made any changes. If the game finds a file outside of the GCF with the same name and path, it'll use that one instead of the one it has. That's how you're able to change the spell settings"

 

spells.txt kan også hentes her: shiftgames

 

Sånn burde gå greit nå..

Endret av empatiy
Lenke til kommentar

Ok, da forstår jeg. Skal prøve nå.

 

enda en edit: nå kan du unlocke alle magier og evner med denne kommandoen: "mm_player_skills_grosbill 1". Med denne kommandoen skal man kunne unngå lægg som mange har klaget på. Hvis det ikke hjelper prøv å ta ut disse to linjene ent_messages_draw 1 og developer 1

6692150[/snapback]

 

Får ikke det til å funke.

 

Skal jeg bare "legge mm_player_skills_grosbill 1" (uten aprostrofer?) rett inn i cfg filen?

 

Edit: Eller må jeg binde det til noe?

Endret av xantir`
Lenke til kommentar
Ok, da forstår jeg. Skal prøve nå.

 

enda en edit: nå kan du unlocke alle magier og evner med denne kommandoen: "mm_player_skills_grosbill 1". Med denne kommandoen skal man kunne unngå lægg som mange har klaget på. Hvis det ikke hjelper prøv å ta ut disse to linjene ent_messages_draw 1 og developer 1

6692150[/snapback]

 

Får ikke det til å funke.

 

Skal jeg bare "legge mm_player_skills_grosbill 1" (uten aprostrofer?) rett inn i cfg filen?

 

Edit: Eller må jeg binde det til noe?

6693844[/snapback]

 

la mm_player_skills_grosbill 1 rett inn i cfg'en. Må visstnok ha developer på 1 og ent_messages_draw 1 for at det skal fungere, altså:

 

mm_player_skills_grosbill 1

developer 1

ent_messages_draw 1

 

Fikk det til å funke første gangen, men ikke etterpå. Husk å backupe den originale cfg'en. Rått med telekynesis, løfte opp de små stygge goblinene og kaste dem langt faen i vold! :)

 

edit: Ikke glem sv_cheats 1, tror den må være på.

Endret av empatiy
Lenke til kommentar

ok, takk empatiy, skal prøve det. :D

 

Her er min .cfg fil, tenkte kanskje det er greit for de som ikke gidder å kopiere inn alt selv. Skal teste om det spell greiene funker nå. :)

 

 

unbindall
bind "TAB" "togglecharsheet"
bind "ESCAPE" "cancelselect"
bind "SPACE" "+jump"
bind "'" "toggleconsole"
bind "+" "sizeup"
bind "-" "sizedown"
bind "1" "usebelt1"
bind "2" "usebelt2"
bind "3" "usebelt3"
bind "4" "usebelt4"
bind "5" "usebelt5"
bind "6" "usebelt6"
bind "7" "usebelt7"
bind "8" "usebelt8"
bind "9" "usebelt9"
bind ";" "+mlook"
bind "=" "sizeup"
bind "[" "mminventory_previtem"
bind "]" "mminventory_nextitem"
bind "`" "toggleconsole"
bind "a" "+moveleft"
bind "c" "+use"
bind "d" "+moveright"
bind "e" "+leanright"
bind "f" "+zoom"
bind "h" "noclip"
bind "j" "god"
bind "k" "ent_fire mm_player_inputs giveskillpoints 1337"
bind "m" "mm_npc_create_villager_undead"
bind "p" "mm_player_skills_grosbill 1"
bind "q" "+leanleft"
bind "s" "+back"
bind "v" "+xana"
bind "w" "+forward"
bind "ALT" "+kick"
bind "CTRL" "+duck"
bind "SHIFT" "+sprint"
bind "F1" "mm_npc_create_orc_sword_shield"
bind "F2" "mm_npc_create_goblin"
bind "F3" "mm_npc_create_cyclope"
bind "F5" "mm_npc_create_wizard"
bind "F6" "save quick"
bind "F7" "map e3_l06_l09"
bind "F9" "load quick"
bind "INS" "+klook"
bind "HOME" "screenshot"
bind "END" "centerview"
bind "KP_HOME" "mm_npc_create_undead"
bind "KP_UPARROW" "mm_npc_create_orc_sword_bow"
bind "KP_PGUP" "mm_npc_create_orc_sword_shield"
bind "KP_LEFTARROW" "mm_npc_create_necro_guard_shield"
bind "KP_5" "mm_npc_create_goblin"
bind "KP_RIGHTARROW" "mm_npc_create_necro_guard_bow"
bind "KP_END" "mm_npc_create_human_guard_bow"
bind "KP_DOWNARROW" "mm_npc_create_human_guard"
bind "KP_PGDN" "mm_npc_create_Phenrig"
bind "KP_INS" "mm_npc_create_wizard"
bind "CAPSLOCK" "+speed"
bind "MWHEELDOWN" "mm_nextitem"
bind "MWHEELUP" "mm_previtem"
bind "MOUSE1" "+attack"
bind "MOUSE2" "+attack2"
bind "PAUSE" "pause"
cl_team "default"
cl_class "default"
closecaption "0"
cc_linger_time "2.0"
cc_predisplay_time "0.5"
cc_subtitles "0"
cc_lang ""
cam_snapto "0"
cam_idealyaw "20"
cam_idealpitch "20"
cam_idealdist "183.000000"
c_maxpitch "90"
c_minpitch "0"
c_maxyaw "135"
c_minyaw "-135"
c_maxdistance "200"
c_mindistance "30"
c_orthowidth "100"
c_orthoheight "100"
joy_name "joystick"
joy_forwardthreshold "0.15"
joy_sidethreshold "0.15"
joy_pitchthreshold "0.15"
joy_yawthreshold "0.15"
joy_forwardsensitivity "-1"
joy_sidesensitivity "-1"
joy_pitchsensitivity "1"
joy_yawsensitivity "-1"
joy_wingmanwarrier_centerhack "0"
joy_wingmanwarrier_turnhack "0"
joy_diagonalpov "0"
m_pitch "0.022000"
m_filter "0"
m_side "0.8"
m_yaw "0.022"
m_forward "1"
m_customaccel "0"
m_customaccel_scale "0.04"
m_customaccel_max "0"
m_customaccel_exponent "1"
m_mouseaccel1 "0"
m_mouseaccel2 "0"
m_mousespeed "1"
cl_mouselook "1"
cl_idealpitchscale "0.8"
net_graph "0"
net_scale "5"
net_graphpos "1"
net_graphsolid "1"
voice_modenable "1"
g_antlion_maxgibs "16"
muzzleflash_light "1"
overview_health "1"
overview_names "1"
overview_tracks "1"
overview_locked "1"
overview_alpha "1.0"
spec_scoreboard "0"
cl_spec_mode "1"
cl_npc_speedmod_intime "0.25"
cl_npc_speedmod_outtime "1.5"
mm_belt_alwaysdisplayed "1"
crosshair "1"
cl_observercrosshair "1"
cl_upspeed "20"
cl_forwardspeed "1000"
cl_backspeed "150"
lookspring "0"
lookstrafe "0"
joystick "0"
commentary_firstrun "0"
scene_showfaceto "0"
scene_showlook "0"
scene_showmoveto "0"
commentary "0"
func_break_max_pieces "15"
suitvolume "0.25"
sv_noclipaccelerate "5"
sv_noclipspeed "2"
sv_specaccelerate "5"
sv_specspeed "3"
sv_specnoclip "1"
sv_skyname "sky_l06_hdr"
sv_backspeed "0.6"
ai_report_task_timings_on_limit "0"
ai_think_limit_label "0"
mm_ai_bullet_time "1"
npc_height_adjust "1"
sensitivity "9.000000"
voice_forcemicrecord "1"
voice_enable "1"
voice_scale "1"
snd_duckerthreshold "0.15"
snd_duckerreleasetime "2.5"
snd_duckerattacktime "0.5"
snd_ducktovolume "0.55"
adsp_debug "0"
dsp_dist_max "1440"
dsp_dist_min "0"
snd_mixahead "0.1"
snd_musicvolume "1.0"
volume "0.800000"
snd_pitchquality "1"
snd_digital_surround "0"
vprof_warningmsec "10"
vprof_unaccounted_limit "0.3"
vprof_verbose "1"
vprof_graphheight "256"
vprof_graphwidth "256"
texture_budget_background_alpha "128"
texture_budget_panel_bottom_of_history_fraction ".25"
texture_budget_panel_height "284"
texture_budget_panel_width "512"
texture_budget_panel_y "450"
texture_budget_panel_x "0"
budget_panel_height "512"
budget_panel_width "512"
budget_panel_y "20"
budget_panel_x "0"
budget_background_alpha "128"
budget_bargraph_range_ms "16.6666666667"
budget_panel_bottom_of_history_fraction ".25"
budget_history_range_ms "66.666666667"
budget_history_numsamplesvisible "100"
budget_show_history "1"
budget_show_averages "0"
budget_show_peaks "1"
budget_averages_window "30"
budget_peaks_window "30"
budget_bargraph_background_alpha "128"
sv_forcepreload "0"
sv_voiceenable "1"
sv_logbans "0"
sv_log_onefile "0"
sv_logecho "1"
sv_logfile "1"
sv_logsdir "logs"
dsp_enhance_stereo "0"
dsp_volume "0.500000"
dsp_slow_cpu "0"
cl_allowupload "1"
mp_decals "300"
r_drawmodelstatsoverlaymax "1.5"
r_drawmodelstatsoverlaymin "0.1"
r_eyesize "0"
r_eyeshift_z "0"
r_eyeshift_y "0"
r_eyeshift_x "0"
r_eyemove "1"
r_eyegloss "1"
con_enable "1"
mat_colorcorrection "1"
cl_downloadfilter "all"
cl_allowdownload "1"
cl_forcepreload "0"
cl_soundfile "sound/player/jester.wav"
cl_logofile "remapped"
cl_timeout "305"
cl_showpluginmessages "1"
tv_nochat "0"
cl_cmdbackup "2"
sv_unlockedchapters "1"
bgmvolume "1"
password ""
cl_updaterate "20"
cl_cmdrate "30"
mm_player_skills_grosbill 1
developer 1
ent_messages_draw 1
name "unnamed"

 

Endret av xantir`
Lenke til kommentar

mm, digg å ha hele numpad rekka til binds o.l

 

Merker nå at demoen begynner å bli litt småkjedelig. Gidder ikke bli lei, så tror jeg legger demoen på hylla til spillet slippes.. Vil gjerne bli overrasket av ting og tang i spillet når det kommer :)

Endret av empatiy
Lenke til kommentar

På et så tidlig tidspunkt som tirsdag, lanserer Gamespot en Multiplayer-beta av Dark Messiah! Les mer her!

Selvsagt, det er jo alltids en hake. Denne gang er det at man må være full access member for å få testet den ut. ;)

 

EDIT: Gamespot har også kommet ut med flere nye filmer fra spillet. Finn dem her.

 

Jeg anbefaler sterkt at dere ser Official Trailer #4. Den vil få dere til å sperre opp øynene, tror jeg. Dette spillet blir ikke bare combat-system og masse orker. Ser ut til at det blir mange utrolig fete scenarioer vi kommer til å møte på etter hvert! :dribble:

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Nettopp, var det jeg også "reagerte" på. Skjønte jo at spillet ikke bare ville bli vandring i dystre huler og slik, men siden de tidligere ikke har vist noe spesielt annet enn akkurat den hula du får prøve deg på i demoen, så hadde jeg ikke snørings på hva resten av spillet dreiet seg om. Det ser jo mye bedre ut enn jeg noen gang trodde!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...