Bertelsen Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Valve skulle laget Oblivion! Men etter HL selvsagt.... Konge demo! 6675108[/snapback] Utvikler:Arkane Studios Utgiver:Ubisoft Entertainment. Spillet bruker vel bare source-motoren, som Valve har utviklet. Hvilken fysikkmotor bruker den forresten, Havok? Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Det stemmer, Valva har ingeting med dette spillet å gjøre. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 (endret) HL2 bruker Havok, og siden Dark Messiah sin fysikk ligner veldig mye på den i HL2, vil jeg regne med at de også bruker Havok (den er vel gjerne integrert i Source-motoren). Selvsagt er det ikke Valve som lager Dark Messiah. De har bare utviklet motoren, slik som Bertelsen påpeker. Forøvrig er jeg så uenig som jeg kan bli når det gjelder Lago sin påstand. Et Valve-utviklet Oblivion... Det ville vært som om at isfabrikken til Henning-Olsen skulle lage den nye Ferrari'en. Det er bare ulogisk. Endret 14. august 2006 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor folk fortsatt sammenligner dette spillet med Oblivion. Det begynner faktisk å irritere meg litt. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 Du er ikke alene. Lenke til kommentar
edds Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Jeg forstår det veldig godt. For en person som ikke har hørt noe om spillet og spiller demoen for første gang, er det mange visuelle/gameplay messige likhetstrekk. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 (endret) Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor folk fortsatt sammenligner dette spillet med Oblivion. Det begynner faktisk å irritere meg litt. 6675790[/snapback] jo, vis du har spelt oblivion burde du skjønne dt oblivion er så stort og kult RPG spel. oblivion er nesten perfekt. hadde den har samme fightingen som på dark messhia, hadde spelet vert perfekt! synes no faktisk litt av grafikken noen plasser på dark messhia ligner veldig på oblivion grafikk... Endret 14. august 2006 av xersess Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 v Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor folk fortsatt sammenligner dette spillet med Oblivion. Det begynner faktisk å irritere meg litt. 6675790[/snapback] jo, vis du har spelt oblivion burde du skjønne dt oblivion er så stort og kult RPG spel. 6676462[/snapback] Nå går du jo bare i ring. Du sier, "har du spilt Oblivion, burde du skjønt det", så sier du "Oblivion er et stort og kult RPG". Siden når var Dark Messiah et stort og kult RPG? Dark Messiah er ikke et stort og kult RPG. Dark Messiah er kult, men langt ifra stort, og absolutt ikke noe RPG. Bare fordi at grafikken ligner, kan spillene sammenlignes gameplay-messig? Da burde Dark Messiah i allefall sammenlignes med HL2 først og fremst. Dark Messiah er ikke et rollespill. Det kan sammenlignes med Oblivion kun på punkter som at man bruker sverd/bue/magi, at man kjemper mot b.la. orker, og at det generelt sett er et fantasispill satt i en lik "tidsalder". Ellers er de ulike. EoD. Jeg høres kanskje litt tåpelig ut nå, men det er da sannheten. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor folk fortsatt sammenligner dette spillet med Oblivion. Det begynner faktisk å irritere meg litt. 6675790[/snapback] Spillene har jo en del likhetstrekk.. Begge er FPS, begge bruker sverdkamp, ragdoll.. Det er jo ingen synd å sammenligne DM med Oblivion, men likevell er spillene ganske ulike.. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor folk fortsatt sammenligner dette spillet med Oblivion. Det begynner faktisk å irritere meg litt. 6675790[/snapback] Spillene har jo en del likhetstrekk.. Begge er FPS, begge bruker sverdkamp, ragdoll.. Det er jo ingen synd å sammenligne DM med Oblivion, men likevell er spillene ganske ulike.. 6677397[/snapback] Sier meg enig med Armageddon, jeg. Lenke til kommentar
edds Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Enig med brukeren over meg. I lengen og i dybden er DM og Oblvion to vidt forskjellige spill, men ved første øyekast kan de være ganske like. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor folk fortsatt sammenligner dette spillet med Oblivion. Det begynner faktisk å irritere meg litt. 6675790[/snapback] Spillene har jo en del likhetstrekk.. Begge er FPS, begge bruker sverdkamp, ragdoll.. Det er jo ingen synd å sammenligne DM med Oblivion, men likevell er spillene ganske ulike.. 6677397[/snapback] Ingen av de er FPS, greit nok, begge har sverd kamp, men det er også det eneste likehetstrekket. Mener du å si at ragdoll fysikk er et likhetstrekk i spill? Så Oblivion ligner på Half Life 2? Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor folk fortsatt sammenligner dette spillet med Oblivion. Det begynner faktisk å irritere meg litt. 6675790[/snapback] Spillene har jo en del likhetstrekk.. Begge er FPS, begge bruker sverdkamp, ragdoll.. Det er jo ingen synd å sammenligne DM med Oblivion, men likevell er spillene ganske ulike.. 6677397[/snapback] Ingen av de er FPS, greit nok, begge har sverd kamp, men det er også det eneste likehetstrekket. Mener du å si at ragdoll fysikk er et likhetstrekk i spill? Så Oblivion ligner på Half Life 2? 6678447[/snapback] Med FPS så mente han vel at begge er i førstepersonsperspektiv. Men det skjønte du vel. Lenke til kommentar
empatiy Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 (endret) å herregud, har fulgt med på tråden en liten stund, tragisk hvor mange som surrer seg opp i detaljer, og skaper unødvendig pjatt, som egentlig ikke har no med dette spillet å gjøre. Snakker om debatten mellom oblivion og dm, om de ligner eller ikke. Kunne vært over for lenge sia, men så erre disse som skal hakke opp mer, og henge seg opp i små detaljer noen nevner, "jeg synes oblivion ligner på dm fordi det er fps" osv. la nå disse som mener dette, mene det, selvom det kan muligens høres "galt" ut for noen.. get over it. La oss snakke DM! flott spill, ikke sant? Endret 15. august 2006 av empatiy Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 (endret) å herregud, har fulgt med på tråden en liten stund, tragisk hvor mange som surrer seg opp i detaljer, og skaper unødvendig pjatt, som egentlig ikke har no med dette spillet å gjøre. Snakker om debatten mellom oblivion og dm, om de ligner eller ikke. Kunne vært over for lenge sia, men så erre disse som skal hakke opp mer, og henge seg opp i små detaljer noen nevner, "jeg synes oblivion ligner på dm fordi det er fps" osv. la nå disse som mener dette, mene det, selvom det kan muligens høres "galt" ut for noen.. get over it. La oss snakke DM! flott spill, ikke sant? 6678749[/snapback] Supert spill, ja. EDIT: Forresten så er dette et diskusjonsforum - her diskuterer vi! Endret 15. august 2006 av Flaringo Lenke til kommentar
empatiy Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Sant nok, dette er et diskusjonsforum, så jeg skal holde kjeft Nå er jeg uansett bare lei meg, skada nettopp fingern på jobben, kreve erstatning, for nå kanke jeg bruke wasd knappene ordentlig Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Ingen av de er FPS, greit nok, begge har sverd kamp, men det er også det eneste likehetstrekket. Mener du å si at ragdoll fysikk er et likhetstrekk i spill? Så Oblivion ligner på Half Life 2? 6678447[/snapback] Ok, la oss kalle det et FPSF spill, First Person Sword Fighter.. Eller FPSFRPG Det at Dark Messias ikke er et RPG spill må jeg si meg noe uenig i.. Spillet har jo noen av aspektene til et RPG, og bare fordi level systemet ikke preger halve spillet som i Oblivion eller MMOer, er det et RPG for meg som ikke spiller så mye av det.. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 Som sagt milliarder av ganger før: Ja, spillet har noen få elementer fra rollespill-sjangeren, men det er jo fortsatt ikke et rollespill. På det meste er det et semi-rollespill eller action-rollespill. Helst ikke så mye heller. Som også sagt milliarder av ganger før: Utviklerne har selv beskrevet spillet som et actionspill med en ettersmak av rollespill. Jeg håper da folk vil tro på dem. Forresten, da jeg var inne og surfet litt på Play.com nå nettopp, fant jeg ut at det er en trailer til spillet på spillets produktside. Denne traileren viser en god del tøffe våpen, moves, osv. Dessuten viser den litt fra multiplayer også. Jeg kan bare drømme om hvor bra denne multiplayer-modusen blir! Se for dere Battlefield spleiset sammen med CS, ribbet for rifler, og fylt med sverd og magi... Det kan bare bli genialt! Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 hr. jenssen nice find, håper det blir litt lysere brett i SP også, da jeg liker å se fiendene mine godt når jeg kutter dem i to Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 Det skal bli mange solfylte brett også, men Arkane har vært veldig flinke til å fore oss med det vi vil ha uten å faktisk vise oss så mye av selve spillet, brettene og historien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå