Gå til innhold

Valg: Brukt ell. Ny, økonomi?

Anbefalte innlegg

Hei!

I min tid på ungdomsskolen har jeg skjønt at det ikke er så dumt med en bærbar maskin, og blir vel ikke noe bedre til høsten på vgs. Derfor har jeg bestemt meg for å kjøpe meg en bærbar maskin.

Til daglig har jeg en

Selvbygget stasjonær (3200+, 2GB, 600GB, x800)

Selvbygget stasjonær (Sempron 2800+, 512mb, 160GB, 6800LE)

Vil ha igjen minst en stasjonær, lurer derfor på å selge den beste, ettersom jeg ikke er noen "gamer" nå, men liker gjerne å dure opp BF2, eller CS en tur, men ikke med noen monstergrafikk.

Derfor har jeg to valg nå:

1. Kjøpe en HP maskin fra en lokal forhandler (P4M 1,6ghz, 512mb 40GB) til ca. 2200. Synes dette er et bra tilbud, men hva synes du?

2. Selge den stasjonære, for å så kjøpe meg en litt bedre bærbar. Denne f. eks.

Vil helst ikke legge mer enn 3000kr inn i dette, slik som situasjonen er nå... :)

Bruken av den bærbare pc'n vil være musikk, filmtitting, noe nedlastning, surfing ++.. Det man stort sett gjør på en pc, bortsett fra spilling og videoredigering....

Hvordan yter egentlig den "gamle" P4M i forhold til den "nye" PM (snakker IKKE om Core Solo her, den blir noe i dyreste laget).

Takker alle som gidder å ta seg tid til å lese dette, og gir meg sin mening/råd. Trenger dette, ettersom jeg ikke har fulgt med på utvilkingen på den bærbare siden.

Hilsen

Truls

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til det bruket du beskriver trenger du ikke noe bedre pc enn den billigste. Ikke uro deg for økonomien på skolen og hvor god pc du har. Det eneste du bruker er exel, og det kjører garantert den billige pc'n glatt. Siden du har stasjonær ved siden av ville jeg gått for den til to høvdinger.

Lenke til kommentar

Har du tenkt å ta med datan på skolen? Da vil jeg ikke anbefale bæbare pc'er med p4 prosessor. De støyer og har som regel veldig kort batterilevetid. Fetteren min har en sånn pc, og den er veldig stor det er også en hp. Men sjekk litt nermere ut på den pc'en du har fått tulbud om, kansje den er liten. Men det viktigeste er vel batterilevetiden og det er jo det svake punktet på bæbare datamaskiner med "desktop" prosessorer.

Lenke til kommentar

Strengt tatt så er ikke batteriet det som jeg er mest redd for... Batteriet på HP maskinen mener jeg skulle vare i ca. en halvtime/trekvarters tid.

Noe som er bra nok for meg, får flytta maskinen fra A til B uten å måtte skru den av.

Støy er jeg kanskje litt mer kresen på, men er det kjempemye støy på P4M maskiner? Eller kommer det ann på fra merke til merke?

Anngående størrelse så har jeg sett den, det er en vanlig 15", ikke så altfor høy, men er litt høyde på den...

Det som jeg er mest redd for er om en P4M blir for svak, ikke til surfing, men som regel holder jeg på med en del tid samtidig på maskinen (f. eks. brenne cd, surfe, høre på musikk, laste ned noe fra nettet osv. samtitidig)

Lenke til kommentar

Har funnet ut at jeg antageligvis går for HP maskinen, så sant jeg ikke får solgt en av de stasjonære på kort tid (til noen i bygda her, liker ikke å sende ting)...

Derfor lurer jeg på, (gadd ikke å lage en ny tråd):

Er HP Omnibook xe4500 en bra maskin?

Veit at den har 512mb ram, 40GB disk og en P4M 1,6GHZ, eller 1,7...

Men, sånt rent design og funksjonaltiteter?

Vennlig hilsen

Truls B.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...