Spurs Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 (endret) Please help! I beg you.... Jeg har som dere ser A8N-SLI Premium hovedkort og et MSI Nvidia 7950GX2 skjermkort. Jeg bruker Bios 1011.006 (anbefalt på Nvidia sine sider). Problemet er at mitt RAID0 oppsett på Sil3114 kontrolleren ikke funker når jeg kobler på 7950 kortet. Så jeg fikk med andre ord ikke bootet fra raid-arrayet. Prøvde å installere på nytt med Nvidia Raid, men det ble også et dårlig resultat. Fikk ikke slått av / restartet pc'en uten å bruke svenskeknappen. I tillegg funket ikke mitt nye HDA X-Plosion lydkort heller. Har lest som en gal på nett, og ser at andre har samme problem men har ikke funnet noen løsning. Er det noen av dere som er bedre til å søke, eller allerede har informasjon som løser problemet? Håper så inderlig noen kan hjelpe. Ellers så må jeg kjøpe et nytt hovedkort som faktisk støtter 7950.... Endret 3. august 2006 av Spurs Lenke til kommentar
Spurs Skrevet 4. august 2006 Forfatter Del Skrevet 4. august 2006 Ingen som kjenner til problemet og eventuell løsning? Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Det er visst et kjent problem, men jeg tror ikke det har kommet noen løsning. Så noen nevne at den nyeste beta-biosen skal gjøre noe med RAIDet, men jeg vet ikke om det hjelper i dette tilfellet. Oppgraderer du kan du ikke nedgradere igjen. Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Hva med strømforsyningen? Kan hende det er for litte strøm siden det skjer problemer når du setter i så kraftig skjermkort. Det tror jeg ihvefall! Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 (endret) 480w Tagan burde holde fint det. Endret 5. august 2006 av ^fmj Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Det går jo også an å prøve med 1302beta BIOS'en som er nyere enn den du benytter om du ikke allerede har testa. Lenke til kommentar
Spurs Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 Har nå prøvd BIOS versjon 1302, men dessverre med samme resultat. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Håper for din del at du ikke booter og kjører windows på RAID0 oppsett på Sil3114... Det er en 3. parts kontroller som sitter på PCI-bussen og derfor både lider under hasrigheten på denne, samt at driverne sikkert ikke er like optimale mhå CPU-forbruk og hastighet som Nvidia-Raid. Lenke til kommentar
Spurs Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 Har prøvd Nvidia Raid også med dårlig resultat. Shutdown virket ikke... bare hang seg hver gang jeg prøvde reboot eller å slå pc'en helt av. Blåskjermer og tull.... Kanskje det også har med ressursbruken til skjermkortet å gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå