Gå til innhold

gainward agp 7800gs memory clock speed

zulo

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte dette skjermkortet http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319889&view=links

Har ikke stilt på noen ting etter at jeg installerte alt fra cden som fulgte med. Har kun installert nyeste driver fra nvidia etterpå.

Jeg sjekket nettop EXPERTool og den sier at Core clock er på 450mhz og memory clock setting på 625mhz. Er ikke dette alt for lite? På produktsiden til gainward står det at memory clock speed er 1250mhz.

Men er det noen andre som har samme kort? Er det farlig å stille opp manuelt core clock speed til 1250mhz tror dere? Skjønner bare ikke hvorfor den står så lavt..Oblivion hakket på 1024*768 og det hakket såvidt litt på 640*480 også med alle settings på max..

oops fant nettop ut at vifta ikke går på kortet..

Endret av zulo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror kansje kortet ikke fikk strøm via molex kontakten, men burde ikke vifta gå alikevel? Kabelen som fulgte med ser litt rar ut, på skjermkortet er det jo en svart 6-pin molex kontakt men kabelen som fulgte med har 5 pins i bruk og det er 6 ledninger der da.Ledningene går ut til 2 strømkontakter, kansje man må koble på begge?

Lenke til kommentar
625* 2 er 1250

Oblivion krever nok sitt, trur CPU kan vera flaskehals om det hikker for mykje.

6610357[/snapback]

Viften gikk jo ikke og temperaturen lå på 104C, grensa i ExpertTool lå på 120C for å senke hastigheten.

Det var en 6-pin pcie kontakt på skjermkortet og jeg prøvde med pcie ledningen fra psu men det hjalp heller ikke..og vifta burde jo gå uansett om den ekstra strømkoblingen er tilkoblet.

Har sendt mail til komplett og spurt om de kan sende erstatningskort, litt kjipt for jeg slo til med express over natten leveling og så var det ødelagt når det kom.

komplett sender meg nytt med express før jeg har sendt dem det ødelagte:)

Endret av zulo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...