Gå til innhold

Ringe / SMS mens man bruker GPRS?

Anbefalte innlegg

Jeg har en SE W810i jeg ofte bruker som modem til min bærbare.

Når jeg sitter på nett opplever jeg ofte at det raser inn sms etter jeg kobler ifra, mens noen ganger mottar jeg sms mens jeg er på GPRS, men syns ofte internetten stopper opp da, slik at jeg må koble til på nytt.

Samtaler vet jeg ikke om kommer igjenom, tror de gjør det, men internetten stopper opp de gangene jeg har fått tlf.

Er dette en feil med W810i, eller er det en begrensning i GSM-nettet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en SE W810i jeg ofte bruker som modem til min bærbare.

Når jeg sitter på nett opplever jeg ofte at det raser inn sms etter jeg kobler ifra, mens noen ganger mottar jeg sms mens jeg er på GPRS, men syns ofte internetten stopper opp da, slik at jeg må koble til på nytt.

Samtaler vet jeg ikke om kommer igjenom, tror de gjør det, men internetten stopper opp de gangene jeg har fått tlf.

Er dette en feil med W810i, eller er det en begrensning i GSM-nettet?

6609819[/snapback]

Så vidt jeg kan huske, kan man ikke bruke gprs og sende sms/ringe samtidig, men kan ikke garantere det med 100% sikkerhet...

Lenke til kommentar
Så vidt jeg kan huske, kan man ikke bruke gprs og sende sms/ringe samtidig, men kan ikke garantere det med 100% sikkerhet...

6642782[/snapback]

Er dette en begrensning i GSM-nettet? Eller klarer noen mobiler begge deler?

Funker det med 3G telefon å gjøre flere ting sammtidig?

Lenke til kommentar

GSM telefoner er vanligvis klasse B. Dvs at man ikke kan bruke GPRS og ha en samtale oppe samtidig. Ved innkommende samtale når man er tilkoblet GPRS, vil GPRS oppkoblingen avbrytes, og deretter settes opp igjen når samtalen avsluttes. Derimot klasse A telefoner støtter samtidig samtale og gprs, men de er veldig sjelden/ikke-eksisterende.

3G derimot støtter samtidig tale og data da 3G bruker en anne n radiooverføringsteknologi (WCDMA)

Lenke til kommentar
GSM telefoner er vanligvis klasse B. Dvs at man ikke kan bruke GPRS og ha en samtale oppe samtidig. Ved innkommende samtale når man er tilkoblet GPRS, vil GPRS oppkoblingen avbrytes, og deretter settes opp igjen når samtalen avsluttes. Derimot klasse A telefoner støtter samtidig samtale og gprs, men de er veldig sjelden/ikke-eksisterende.

3G derimot støtter samtidig tale og data da 3G bruker en anne  n radiooverføringsteknologi (WCDMA)

6661287[/snapback]

Jeg har hørt fra folk at de får bare personsvar når de ringer meg og jeg er på GPRS. Hva kan det være som gjør at samtalen ikke kommer igjennom? Dette skjer riktignok ikke hver gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...