Sharp Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Jeg har en SE W810i jeg ofte bruker som modem til min bærbare. Når jeg sitter på nett opplever jeg ofte at det raser inn sms etter jeg kobler ifra, mens noen ganger mottar jeg sms mens jeg er på GPRS, men syns ofte internetten stopper opp da, slik at jeg må koble til på nytt. Samtaler vet jeg ikke om kommer igjenom, tror de gjør det, men internetten stopper opp de gangene jeg har fått tlf. Er dette en feil med W810i, eller er det en begrensning i GSM-nettet? Lenke til kommentar
Sharp Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 Bare meg som bruker mobilen til internett? Lenke til kommentar
Dezzorex Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Jeg har en SE W810i jeg ofte bruker som modem til min bærbare. Når jeg sitter på nett opplever jeg ofte at det raser inn sms etter jeg kobler ifra, mens noen ganger mottar jeg sms mens jeg er på GPRS, men syns ofte internetten stopper opp da, slik at jeg må koble til på nytt. Samtaler vet jeg ikke om kommer igjenom, tror de gjør det, men internetten stopper opp de gangene jeg har fått tlf. Er dette en feil med W810i, eller er det en begrensning i GSM-nettet? 6609819[/snapback] Så vidt jeg kan huske, kan man ikke bruke gprs og sende sms/ringe samtidig, men kan ikke garantere det med 100% sikkerhet... Lenke til kommentar
Sharp Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 Så vidt jeg kan huske, kan man ikke bruke gprs og sende sms/ringe samtidig, men kan ikke garantere det med 100% sikkerhet... 6642782[/snapback] Er dette en begrensning i GSM-nettet? Eller klarer noen mobiler begge deler? Funker det med 3G telefon å gjøre flere ting sammtidig? Lenke til kommentar
V!king1 Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Om jeg surfer på min Nokia N80, blir jeg frakoblet om noen ringer til meg. Lenke til kommentar
tobbis Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 GSM telefoner er vanligvis klasse B. Dvs at man ikke kan bruke GPRS og ha en samtale oppe samtidig. Ved innkommende samtale når man er tilkoblet GPRS, vil GPRS oppkoblingen avbrytes, og deretter settes opp igjen når samtalen avsluttes. Derimot klasse A telefoner støtter samtidig samtale og gprs, men de er veldig sjelden/ikke-eksisterende. 3G derimot støtter samtidig tale og data da 3G bruker en anne n radiooverføringsteknologi (WCDMA) Lenke til kommentar
Sharp Skrevet 13. august 2006 Forfatter Del Skrevet 13. august 2006 GSM telefoner er vanligvis klasse B. Dvs at man ikke kan bruke GPRS og ha en samtale oppe samtidig. Ved innkommende samtale når man er tilkoblet GPRS, vil GPRS oppkoblingen avbrytes, og deretter settes opp igjen når samtalen avsluttes. Derimot klasse A telefoner støtter samtidig samtale og gprs, men de er veldig sjelden/ikke-eksisterende. 3G derimot støtter samtidig tale og data da 3G bruker en anne n radiooverføringsteknologi (WCDMA) 6661287[/snapback] Jeg har hørt fra folk at de får bare personsvar når de ringer meg og jeg er på GPRS. Hva kan det være som gjør at samtalen ikke kommer igjennom? Dette skjer riktignok ikke hver gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå