Gå til innhold

Hva synes dere om denne siden?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nylig laget et nytt design til siden min.

http://www.erlenddahl.moo.no

Det er meningen at det skal være en side som er enkel å manøvrere seg rundt på, og samtidig se fin ut. Alle objektene (programmene/internettsidene) det står om vil også bytte plass hver gang du reloader siden, slik at det ikke bare er de øverste (ikke alle som gidder å skrolle, vet du) som blir sett.

Hva synes dere om det? Er designet bra? Tilfeldig plassering-ideen?

Jeg lurer på om linkene er litt feil designet? Feil farge? For store rammer?

Takker for alle bidrag,

Degeim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt vel mye emboss eln på rammen, kurvene er litt hakkete også.

Liker tilfeldig plassering ideen, men liker ellers ikke designet noe særlig. Linkene (rammene) er litt for store, og savner en slags hover effekt og fargene passer ikke helt sammen for meg. link fargen blir litt blass. savner vel også en slags meny.

ble vel litt krass kritikk, men men

lykke til videre.

Lenke til kommentar

Enig med joffar. Vær forsiktig med å bruke photoshops (evt andre programmer) defaultsettings på slike effekter som bevel and emboss (har ikke engelsk ps her så jeg får ikke sjekket hvordan det skrives :)), ser veldig for amatørmessig ut. Prøv å tweake settingene litt, så skal du se at det kan bli bedre.

Surf masse rundt å se på sider du liker og få idéer derifra. Ikke kopier.. men få inspirasjon...

Selve "trappedesignet" er kan vel fungere, du må bare jobbe litt mer med det...

lykke til...

Lenke til kommentar

Vel, ja. Kurven er hakkete, og embossen er der for å forsøke å skjule dette :) . Jeg fant nemlig ikke ut hvordan i all verden jeg skulle kunne få den til å være mindre hakkete! Jeg får heller lage en ny, så skal jeg nok klare å fjerne hakkene.

Men dette var akkurat hva jeg er ute etter; kritikk. Link-boksene er overdrevne, jeg hadde en følelse av det, og rollover merket jeg faktisk ikke engang var borte :!: .

Men joffar; du sier at du ikke syntes fargene passet sammen. Mente du på hele siden, eller bare linkene (som det avsnittet stort set handlet om)?.

Og flere er velkomne til å skrive sin mening:)

Takk,

Degeim

Endret av Degeim
Lenke til kommentar

Det er ganske tydelig at du er programmerer, ikke designer. Da siden lastet tenkte jeg "dette er jo ikke så ille", men det varfør den nasty, blå rammen hadde lastet. Dropp den, tror du ville fått mye mer ut av siden ved å kjøre noe lettere. Dette her er et klassisk '98-design, skikkelig old school, men ikke på noen god måte. Prøv å kjøre kun tekst og "artikkelbilder", dette ser mye bedre ut etter min mening.

Og du som er koder bør seriøst ta en titt på koden din. Alt står på én linje, noe som gjør den umulig for andre å lese. Regner med at dette er din egen programmerings skyld, at du ikke har satt inn linjeskift og tabs i koden. Du bruker også tabeller, det bør du droppe. Kast tabellane! Og hva skjer med at du bruker font-taggen, tidenes mest utdaterte html-element, som ikke en gang støttes av doctypen du har valgt. Du bruker jo CSS, hvorfor ikke gjøre alt der. Det er jo det det er til, for at du skal kunne skille innhold og presentasjon.

Ser også at du bruker samme ID flere ganger, det er ikke lov. Du har også en overdreven bruk av klasser, du SKAL bruke h*-elementene til overskrifter, for sist jeg sjekket var ikke et avsnitt en overskrift... Validering av koden er en fin ting, det burde du virkelig prøve. Kanskje du får deg en overraskelse.

Endret av Jibril2k
Lenke til kommentar
snip

6612470[/snapback]

Lytt til denne karen, virker som han har peiling på hva han snakker om :yes: .

Design mekka i Photoshop er utdatert nå (ihvertfall bevel and emboss), syns jeg. Ta deg en snartur rundt på nettet og se mulighetene med CSS.

Husker jeg hadde en side som viste det meste som gikk an med CSS, der man kunne bytte tema så hele siden bytta design ved hjelp av en CSS-fil. Noen som husker hva den heter?

Lenke til kommentar

Jeg trodde jeg hadde prøvd det, men da må jeg ha gjort feil. Nå virket det i alle fall! Takk, glad!

Nå har jeg tatt alt til etterretning, og har fikset følgende:

- Koden er mye ryddigere

- Bruker H*

- Har fikset generelt i .css-fila

- Har fjernet "nasty blå bakgrunn" (som faktisk VAR nasty!)

- Har fikset på overskrifta (fra trappedesign til samme type som resten)

- Har fjernet tabeller

- Har endret farge på linkene.

- Sett på det med samme ID flere steder

- Problemet med at store bilder gikk inn i ruten under

- Fikse ID til CLASS

- Validert html og css (se nederst på siden)

- Fikset rollover på linkene

Og det jeg gjerne vil ha hjelp til nå er følgende:

-Oppdatert kritikk -- hva synes du nå?

- Forslag til farger på linkene (med mindre dere mot formodning synes de nåværende fargene er gode) (og rolloveren på linkene).

Siden er fremdeles www.erlenddahl.moo.no

Takk,

Degeim

Endret av Degeim
Lenke til kommentar

en ting jeg tenker på når jeg ser på den akurat nå: den var volsomt bred.. hva om de rutene kunne skvises litt mer sammen når man minsker horisontalstørrelsen på vindu? og trenger den så mye luft på sidene når den uansett er sentrert?

selve designet ellers vet jeg ikke om jeg likte så godt, men det er mer en personlig greie tror jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...