Dr.Me Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Skal kjøpe ny lett sykkel og vurderer: Honda CBR Cagiva mito Derbi gpr 125 Noen som veit noe om trimming og toppfart orginalt/uorginalt? Har hørt at det er "lett" og gjøre om mitoen fra 15 til 30+ hk, eller er det bare bullshit? klarer ikke helt bestemme meg om hvem som er penest av Mito eller Derbien, begge ser like tøffe/sinna ut.. Har noen noen forslag/innvendinger? (foreslå gjerne noen andre også, men ikke nsr eller rs) Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 gpr og cbr er vel 4-takt, dvs at hvis du skal trimme sykkelen så er mito det beste alternativet ville valgt mito uansett jeg, de går godt også gpr vet jeg egentlig litt lite om Lenke til kommentar
SnDy Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Kjøp deg Gpr du. har hatt Gpr Nude 125cc snart et år nå og er kjempe fornøyd med denna sykkelen. å nei gpr er ikke 4 takter (takk gud for det ) gpr viser de fleste 125cc "hvor skape står" (når den er innkjørt) men hvis du ska ha en slikken til å yte mer hester så er det ikke værre enn 1 sikkring som skal tukkles med... da for du 28 hester å det burde holde en god stund... Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Kjøp deg Gpr du. har hatt Gpr Nude 125cc snart et år nå og er kjempe fornøyd med denna sykkelen. å nei gpr er ikke 4 takter (takk gud for det ) gpr viser de fleste 125cc "hvor skape står" (når den er innkjørt) men hvis du ska ha en slikken til å yte mer hester så er det ikke værre enn 1 sikkring som skal tukkles med... da for du 28 hester å det burde holde en god stund... 6610531[/snapback] mulig jeg ville tatt gpr da:P trodde det var 4-takt jeg, men heldigvis ikke, 28hk ved en sikring er ikke værst :!: jeg ville værtfall utelukket cbr! Lenke til kommentar
Andy_12 Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Hva med KTM exe / exc? De får 35 / 39 HK uplombert om jeg husker riktig. Lenke til kommentar
Ex1cO Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 sachs xtc? kan jo kikke litt på den Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 (endret) Hva med KTM exe / exc? De får 35 / 39 HK uplombert om jeg husker riktig. 6612094[/snapback] må vel ha gasser og sachs xtc? kan jo kikke litt på den 6612760[/snapback] sachs xtc er en deilig sykkel ja kjører sånn selv, går ca.like bra org som mito, og 28hk uplombert.. så den er vel på lik linje med med gpr EDIT: bilder av den i signatueren min (bare trykk på linken) Endret 4. august 2006 av ssswopp Lenke til kommentar
Dr.Me Skrevet 4. august 2006 Forfatter Del Skrevet 4. august 2006 KTM er jo offroad, da hjelper det ikke med mye hester... Unntatt varaderoen til kameraten min, den drar tror den gjør over 130 med effektpotte...og den er deilig og kjøre, og lyden Hvorfor ikke cbr? Hva er gærnt med den? Syns ikke Sachs xtc var noe kul sorry ssswopp men smaken er som baken.. Hva med Rijeu, vet det er firetakter men Lenke til kommentar
Andy_12 Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Må det gå så fort da? 100 km/t + holder for en 16-18 åring i trafikken etter min mening Lenke til kommentar
minialeks Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 GPR går fortest originalt.. 139 ekte elns Gå for mito om du kan Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Unntatt varaderoen til kameraten min, den drar tror den gjør over 130 med effektpotte...og den er deilig og kjøre, og lyden hahahahaha, nei! varadero sucks! går jo rævva!! sorry offtopic men måtte bare :!: Lenke til kommentar
Dr.Me Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 Må det gå så fort da? 100 km/t + holder for en 16-18 åring i trafikken etter min mening 6616221[/snapback] Okei, fart er ikke så viktig...Holder med 130-140 men det hadde vært kult med en som gikk fortere bare for og vise seg fram Liker liggesykler veldig godt men Touringsykler er vel bedre vis jeg skal kjøre en lang turer? Varaderoen går godt, vis du har effektanlegg og ikke plomber. Veit ikke hvordan den er u-trimma, men det er jo ikke aktuelt og ha en sykkel som ikke er fikla med :!: 4-takter har jo mye råere lyd en 2-taktere, minuset er jo at det ikke er like mye hester og går ikke like bra som totaktere...Lyd er viktig for meg, vis jeg kan velge mellom en sykkel som går i 160 som har "moped" lyd og en sykkel som bare går i 130-140 men som har en grom lyd...Så er ikke valget vanskelig for og si det sånn ! Lenke til kommentar
Dr.Me Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 Foresten har jeg hørt at Varadero har 250 motor? er det sant? har gpr noen bra lyd? Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 for og si det sånn, lyden er jo en stor del av sjarmen på 2-takt da, hvis du kjøper deg 2-takt kommer du bare til og elske lyden og vil garantert ønske at sykkelen skulle bråke mer osv.. 4-takt er mer wannabe 1000cc lyd jeg tenkte _akkurat_ som deg når jeg skulle kjøpe, men nå har jeg helt skifta mening Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 (endret) 4 taktere er klart gromest lyd på da men jeg tør å si at ingen 125ccm sykkel har noe pen lyd 4 taktere er også mer holdbare en 2 taktere og går fort på lavt turtal. men det er svært lite trim til 4 taktere Mvh EvilDuck91 Endret 5. august 2006 av evilduck91 Lenke til kommentar
Dr.Me Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 for og si det sånn, lyden er jo en stor del av sjarmen på 2-takt da, hvis du kjøper deg 2-takt kommer du bare til og elske lyden og vil garantert ønske at sykkelen skulle bråke mer osv..4-takt er mer wannabe 1000cc lyd jeg tenkte _akkurat_ som deg når jeg skulle kjøpe, men nå har jeg helt skifta mening 6618378[/snapback] Har ikke hørt godt nok ettter når jeg har stått ved siden av en 2-takt. har bare sitti på med 50ccm ere og det er ikke noen kul lyd i de for og si det sånn. Derfor jeg syns 4-takt høres grommere ut, fordi den har jeg sitti på med. 4 taktere er klart gromest lyd på da men jeg tør å si at ingen 125ccm sykkel har noe pen lyd 4 taktere er også mer holdbare en 2 taktere og går fort på lavt turtal. men det er svært lite trim til 4 taktere 6618406[/snapback] nei, ingen 125ccm har god lyd, men i forhold til andre 125ere så er det vel noen som utmerker seg ? Går vel ann og sette på potte og dreve om på en 4-takter også vel? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 for og si det sånn, lyden er jo en stor del av sjarmen på 2-takt da, hvis du kjøper deg 2-takt kommer du bare til og elske lyden og vil garantert ønske at sykkelen skulle bråke mer osv..4-takt er mer wannabe 1000cc lyd jeg tenkte _akkurat_ som deg når jeg skulle kjøpe, men nå har jeg helt skifta mening 6618378[/snapback] Har ikke hørt godt nok ettter når jeg har stått ved siden av en 2-takt. har bare sitti på med 50ccm ere og det er ikke noen kul lyd i de for og si det sånn. Derfor jeg syns 4-takt høres grommere ut, fordi den har jeg sitti på med. 4 taktere er klart gromest lyd på da men jeg tør å si at ingen 125ccm sykkel har noe pen lyd 4 taktere er også mer holdbare en 2 taktere og går fort på lavt turtal. men det er svært lite trim til 4 taktere 6618406[/snapback] nei, ingen 125ccm har god lyd, men i forhold til andre 125ere så er det vel noen som utmerker seg ? Går vel ann og sette på potte og dreve om på en 4-takter også vel? 6618518[/snapback] jada det går and men kan vere vanskeligere å finne deler som passer til 4 taktere så når det kommer til trim har 2 taktere et mye større utvalg. Mvh EvilDuck91 Lenke til kommentar
Dr.Me Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 Okei, skjønner at det kan være vanskligere. Er vel som på båtmotoren min, lettere og billiger for og trimme en 2-takter... Hva med denne Cagiva mitoen. Hvordan klarer han og få den over 200km/t? Er jo et under, er ikke bare bytta potte på den tror jeg. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 at han bare har bytta potta for å få den opp i 200 er lite trolig men så viser speedometer på Mopeder ofte opp til 10% raskere en den egentlige hastigheten. Lenke til kommentar
Dr.Me Skrevet 6. august 2006 Forfatter Del Skrevet 6. august 2006 at han bare har bytta potta for å få den opp i 200 er lite trolig men så viser speedometer på Mopeder ofte opp til 10% raskere en den egentlige hastigheten. 6620939[/snapback] Viser de så mye feil!! Trodde det bare var noen få km/t jeg, betyr det at når vennene mine sier at sykkelen deres går i 130 går den i 120? Men vis jeg ser på fabrikktallene på en sykkel og den står på 130, går de like fort (120) eller er den hastigheten ikke tatt fra speedometeret men fra eventulelt en laser? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå