Gå til innhold

Fujifilm FinePix V10 - Dårlig kvalitet?

Anbefalte innlegg

Hei dere. Min kjære er for tiden i Singapore og har der kjøpt seg digitalkamera. Hun og flere venner fikk "tilbud" om et Fujifilm FinePix V10, og de slo til. Nå har hun sendt meg noen bilder tatt med kamera, og jeg er meget skuffet over kvaliteten. Så da lurer jeg på om det virkelig er så crap kvaitet på bilder fra et kamera som koster 2500kr her i Norge? Fujifilm Finepix v10 i produktguiden

Har lagt ut to bilder i originalstørrelse som dere kan ta en titt på:

Bilde 1

Bilde 2

Er det virkelig så dårlig kvalitet på bilder fra dette kamera? Vil tro mitt gamle Ixus v2 tar bedre bilder enn dette....

Edit: Det skal sies at bildene ser noe bedre ut i AcdSee enn de gjør i Opera, men det er ikke mye bedre...

Takk for svar.

Endret av and_mit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg studerer exif dataene for bildene dine, ser jeg at det første bildet er tatt på 640 ISO, og jpg kvaliteten normal. Det siste er tatt på 200 ISO, også med jpg kvalitet på normal.

Du vil sikkert vinne en del i kvalitet ved å sette JPG kvaliteten på fine eller hva som er best på dette kameraet, samt å fotografere på lavere følsomheter f.eks 100 ISO. Om dette forklarer alt, er vel usikkert. Ble ikke videre imponert over bildekvaliteten nei, men kameraet har temmelig sikkert mye å gå på.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...