popup Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Har store problemer med å få ned filstørrelsen på et prosjekt fra Premiere pro. Filformatet er Microsoft avi med Indeo 5.10 som kompressor. Filstørrelsen blir i overkant av 2Gig for en 13 min lang film. Størrelsen på filmen er 720X576. Har også benyttet meg av divx som kompressor, men dette gikk ikke da jeg fikk store problemer med kvaliteten på filmen. Håper noen har noen gode forslag til hva jeg kan benytte meg av. Haster, da filmen må være ferdig i løpet av kvelden. På forhånd takk for raske svar. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Skal filmen på nett eller DVD? Om det er det fyrste, File --> Export --> Adobe Media Encoder, velg ein mal for Windows Media som tilsvarer prosjektet ditt (til dømes PAL 4:3). Skal den på DVD er det no berre å velge Export --> Export to DVD. Lenke til kommentar
popup Skrevet 3. august 2006 Forfatter Del Skrevet 3. august 2006 Skjønner, men jeg skulle nå ha redusert filstørrelsen slik at jeg fikk det over på en vanlig cd og ikke på en DVD. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Du sa ikkje kva du skulle med dei, so eg nemnte no berre DVD. Windows Media kan sjølvsagt brukast om fila skal leggjast på CD òg, den vil verte mykje mindre enn 700MB. Det vil då ikkje vere noko gale med å bruke litt større bitrate enn kva ein ville gjort om den skulle verte lagt ut på nett. Lenke til kommentar
mclp- Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Du kan jo lage divx av filmen, last ned VirtualDub og xvid eller divx codec, så får du filmen ned til 10-20mb uten å miste kvalitet. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Det er no kanskje å ta litt hardt i, men du har rett i at XviD/DivX plar gje gode resultat. Dei kan forresten brukast direkte frå PPro, so ein treng ikkje installere Virtualdub. Men når me fyrst er inne på andre program, so synes eg AutoGK er eit greit program. XviD er inkludert i nedlastingsfila. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå