JKJK Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Sitter med en Dlink DI-524 som får en drastisk økning i svartid på ping nøyaktig hvert 20. sekund. Det er samme om det er 1 eller 2 pc'er tilkoblet routeren. Det er ingen andre WLAN i området som interfererer med denne. Jeg har for meg at dette bare skjer når pc'en er tilknyttet routeren via WLAN, og ikke via kabel. Det er forøvrig ingen pakketap, bare høy pingtime hvert 20.sek. Er det noen som har forklaring på dette? Har sett akurat det samme på andre routere også. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 (endret) Det er mange som nesten uansett merke kan få dette problemet som har XP med Servicepack 1. Men har du Servicepack 2 så burde du oppdatere driverene til WLAN kortet og sjekket at du har siste firmware til routeren din. Hvikne revisjon har du av Dlink DI 624? står på en klistrelapp under routeren (står etter HW:) (A, B,C,D2 eller H) når du oppdaterer routeren din så er det meget viktig at du velger riktig firmware ellers kan routeren bli ødelagt. Løsningen på Servicepack 1 problemet ligger her Endret 3. august 2006 av zandro Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 4. august 2006 Forfatter Del Skrevet 4. august 2006 kjører (selvsagt) SP2. Har kjørt firmware og driveroppdatering, uten endring. (er forøvrig rev. B4). Andre forslag? Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 (endret) Hvilken latency pleier du å ha, og hva får du når det er som verst? Er det nøyaktig for hvert 20. sekund? Har du prøvd å se hvordan problemet blir ved lengre/kortere avstand? Endret 4. august 2006 av Pettern800 Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Det du gjør er å lagen en .bat fil med følgende innhold stop wzc.exe deretter lagrer du den på et lett tilgjengelig sted batfila må kjøres på nytt ved restart. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 18. august 2006 Forfatter Del Skrevet 18. august 2006 tviler sterkt på at det har med Wireless Zero Configuration å gjøre... jeg testa mot et Cisco 1131AG accesspunkt på Cisco 4402 WLC og der hadde jeg ikke disse ping toppene .... virker som det er forskjell på billige hjemme accesspunkt og påkostede accesspunkt beregnet for bedrifter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå