Sonymann Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Hei, Jeg har en database hvor jeg vil summere radene. Kolonnen som skal summeres heter Lengde. Tabellen det ligger i heter 1_baneoversikt. Jeg har prøvd meg litt frem med SUM(), men får bare Resource id #4 som svar. På forhånd takk for hjelpen! Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 SELECT SUM(Lengde) AS totalt FROM 1_baneoversikt dog krever det at Lengde er av en type som lar seg regne på (d.v.s. ikke text, bare tall, og det kan vel ikke være varchar eller text el.l.) Lenke til kommentar
roac Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 SELECT SUM(Lengde) AS totalt FROM 1_baneoversikt dog krever det at Lengde er av en type som lar seg regne på (d.v.s. ikke text, bare tall, og det kan vel ikke være varchar eller text el.l.) 6609399[/snapback] I Så fall kan du bruke en cast: SELECT SUM(CAST(Lengde AS float)) AS totalt FROM 1_baneoversikt med de forutsetninger som gjelder for cast selvfølgelig. Lenke til kommentar
Sonymann Skrevet 4. august 2006 Forfatter Del Skrevet 4. august 2006 Da kolonnen inneholder verdier av typen "int", velger jeg å gå for laaknors kode. Det jeg nå har problemer med er hvordan den skal skrives inn i selve siden. Nå ser det slik ut: $lengde = mysql_query("SELECT SUM(Lengde) AS totalt FROM 1_baneoversikt"); echo "$lengde"; Men ut av det får jeg bare "Resource ID #4". Hva er galt her? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Da kolonnen inneholder verdier av typen "int", velger jeg å gå for laaknors kode. Det jeg nå har problemer med er hvordan den skal skrives inn i selve siden. Nå ser det slik ut: $lengde = mysql_query("SELECT SUM(Lengde) AS totalt FROM 1_baneoversikt"); echo "$lengde"; Men ut av det får jeg bare "Resource ID #4". Hva er galt her? 6612115[/snapback] prøv dette: $query = mysql_query("SELECT SUM(Lengde) AS totalt FROM 1_baneoversikt"); $lenge = mysql_fetch_assoc($query); echo $lengde['totalt']; Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå