Gå til innhold

Hjelp! Alternativ til IDE-inngang på hovedkortet


ShareFun

Anbefalte innlegg

Hjelp..

 

Mitt nye hovedkort har til min forskrekkelse bare en IDE-inngang. Og da både harddisken og DVD-brenneren er IDE, så er det ikke plass til begge.

 

Jeg lurer på om det fins en annen måte å koble harddisk eller dvd-brenner til hovedkortet, evt gjennom andre kabler

 

Hovedkortet er Asus M2N-E, HD er WD Caviar 200 GB 7200 RPM, DVD-brenner er NEC 3550!

 

Blir glad for hjelp! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke slik at det kun kan være en DMA modus på en kabel?

Så hvis DVD-brenneren kun støtter dma modus 2, så vil disken og kjøre på denne modusen?

 

Isåfall vil du få dårligere ytelse på disken.. Beste alternativet for deg da vil være å kjøpe et eget IDE kontrollerkort å sette dvd-brenneren på.

 

Dette er jeg da ikke helt sikker på, så det hadde vært fint om noen kunne bekrefte/avkrefte.

Endret av awesom-o
Lenke til kommentar

ikke sikkert det vil gå med et kontroller kort.. har aldri fått det til å funke med å kun bruke en brenner eller cd-rom på ide kontroller.. for da fikk jeg bare beskjed om "bios not installed" og da ville ikke windows oppdage enheten.. men derimot disker funker bra på kontreoller kort;)

Lenke til kommentar
ikke sikkert det vil gå med et kontroller kort.. har aldri fått det til å funke med å kun bruke en brenner eller cd-rom på ide kontroller.. for da fikk jeg bare beskjed om "bios not installed" og da ville ikke windows oppdage enheten.. men derimot disker funker bra på kontreoller kort;)

6609628[/snapback]

 

Noen kontrollere støtter CD-ROM, og booting fra den, andre gjør ikke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...