enurs Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 Jeg kjeder meg på jobben, har lite å gjøre. Jeg vet alt om data og lover deg at mine svar er bedre en de du får fra "proffene" bare spør så skal du få et kjapt svar, hvis jeg er online da :smile: Lenke til kommentar
FSOL Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 Jeg går noen ganger tomt for fysisk ram i98se, fører det til ustabilitet? Lenke til kommentar
enurs Skrevet 11. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2001 Du må forklare litt nermere der. Husk swap filen og diskplass spiller også en rolle inn her. Forklar litt nermere hva som skjer og når det skjer-. Lenke til kommentar
FSOL Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 Jeg har en swap fil på ca 276 mb, jeg har 256 mb ddr minne. Når jeg har latt maskinen gå lenge og har kjørt programmer som spiser minne, har det fysiske minnet vært nede i 1 mb og det er ca 40 % igjen av swap fila. Hvis jeg da har startet netleseren min (explorer 6 eller opera 6) og kanskje outlook, er det noen programmer som slutter å respondere eller maskinen fryser helt. Dette har skjedd i det siste etter at jeg fikk bredbånd og installerte et program som antakeligvis ikke frigir minne. Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 Du bør innstallere en memory manager. Søk med Google http://www.google.com så finner du sikkert noe freeware. Lenke til kommentar
enurs Skrevet 11. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2001 Det finnes 2 måter minne kan bli spist opp på din maskin 1. Du kjører ett grafikk program. De er som regel grådig på minne og kan føre til at maskinen din krasjer enten du kjører programet eller har avsluttet det. 2. Du har spilt ett spill som krever mye minne. Samme som nr 1 kan skje. Dette skal ikke skje, men du har win98 som ikke bestandig er helt stabilt. Det jeg anbefaler deg å gjøre er å stikke til http://www.microsoft.no gå til download, velg windows uppdate så PRODUKTOPPDATERINGER. Det som skjer når er at maskinen din blir oppgradert og flere windows bugg skal forsvinne. En annen feil kan være at du har mye rot på din maskin. Dette oppstår etter en stund (3-6mnd) hvis du ikke passer på. Dvs flere programer som du installerer og avinstallerer, klikker litt her og der du vet helt sikkert hva jeg mener. Eneste løsning da er format c: :smile:) slett alt og installer på nytt. Lag en parisjon og legg over viktig informasjon eller filer og kjør igang. Vet hva du gjør før du velger denne løsningen. Til slutt må du huske på at du har veldig mye minne i forhold til små programmer som explorer og bredbånn programmet ditt. Lenke til kommentar
felzius Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 *one year later* Heisann, har slitt før, og sliter nå igjen med WIN2k maskin, 3Dmark2001se før win2k = 9000 etter = 6000 etter installering av win98se = 6000 stod noe om agp off ett sted, men hvordan i h*lsike kan "jeg skru på agp" ???? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Hva er vitsen med å grave opp ett år gamle tråder? :???: Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 lol, dette var nesten perverst! Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 lol, dette var nesten perverst! Lenke til kommentar
felzius Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Hehe.. gidder jo ikke å lage ny thread.. var ingen *new thread* i "annet om data" som jeg kunne finne.. uansett... noen som vet noe om dette ? kjipt med -3000 i 3dmark.. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 syntes det var genialt jeg :smile: Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Leit litt i BIOS. Der finner du innstillinger til skjermkortet ditt under Advanced *etellerannet* (husker ikke i farta). Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Her var det en del UFATTELIG UNØDVENDIGE poster, slik som det er OVER ALT på forumet... Jeg tipper rett og slett at han har glemt å installere via 4-in-1. Da taper han en del ytelse. Hørtes jeg sur ut? :razz: Lenke til kommentar
Lch Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Quote: Den 2002-11-11 16:57, skrev felzius:Hehe.. gidder jo ikke å lage ny thread.. var ingen *new thread* i "annet om data" som jeg kunne finne..uansett... noen som vet noe om dette ? kjipt med -3000 i 3dmark.. Jaja. Jeg synes det er en uting. Men du er klar over at Win98-kjernen har dårligere ytelse i f.eks 3dMark enn Win2k-kjernen? Altså, det er ikke uvanlig å få lavere score og fps i 98. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 en kar som jeg kjenner får denne bluescreen, hva er det: beginning dump of physical memory. physical memory dumb is complete. Lenke til kommentar
felzius Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Men altså, problemene startet jo først da jeg installerte win2000.. under en overklokking av CPU og test av PCmark ble maskinen rebooted, og "could not find boot.ini, windows2000 unable to load" eller noe slikt.. måtte installere win98 først for SÅ å formatere c: med winnt.. har noen småproblemer ellers og nå, vurderer en ny installering av directX. funker ikke det, vil jeg nok avinstallere nvidia driverne 30.8x eller noe.. var den nyeste jeg hadde på CD, gadd ikke laste ned nyeste for nte gang.. jeg har forresten lett i bios etter agp.. fant ingenting som var nært "av på"... er i bios hver dag jeg :smile: overklokker da en xp1600+ til 2000+ uten problem.. blir faktisk kaldere maskina Lenke til kommentar
mandela Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 enurs, kan du svare meg på dette? (tråd i forumet) Lenke til kommentar
Lch Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Eh, siste melding fra enurs kom 3.september. Kanskje du heller bør ta det på mail. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg