Gå til innhold

Asus P4PE og MSI PE test!

DevianX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-10-26 15:21, skrev Divxdude:

Gå heller for asus pe kortet. Dette har agp/pci lock og volten kan du stille opp til 1.8 volt!!

Dessuten er den stabil! msi derimot har kun volt opp til 1.6!

Greit nok å brenne for noe, Divxdude, men prøv å hold deg til fakta hele veien! Har sett litt for mange usaklige poster fra deg i det siste!

-KJ

Lenke til kommentar

MSI kortet støtter 1.8VCore. Det er helt sikkert. I tillegg skrev du en tråd tidligere om ett visst ASUS kort der du proklamerte at det var hastverksarbeid og slurv som gjorde at kortet var dårlig, etc.

dette er usaklige ting som du bør holde deg unna. Du poster tross alt veldig masse nyttig info i tillegg. (Det at du poster mye info medfører også et ansvar om å sjekke ting før du poster det, slik at tull & tøys ikke sprer seg som sannheter via forumet.)

-KJ

Lenke til kommentar

Har lest mye positivt her om ASUS P4PE, så jeg kjøpte det sammen med en P4 2,533 CPU.

Har ikke satt meg godt inn i kortet enda, men må si jeg reagerte på noen små ting:

GAME/MIDI modulen var for kort ! Når jeg skulle sette den inn i mitt kabinett (Chieftec Dragon) rakk ikke den skiva(metal) du skrur fast inn til siden av kabinettet ned. Skrua til selve gameporten stoppet i kabinettet hullet...så den henger og slenger litt da jeg ikke får skrudd til skrua...

Hvis du ikke har SP1 var det litt mye styr å legge inn drivere for usb 2.0. Du må legge inn 3 drivere i nøyaktig riktig rekkefølge.

I tillegg hadde jeg det styret med DDR dimm 1, 2 og 3, hvilken rad ? Alt ble svart de første gangene jeg startet opp...før jeg fant riktig løsning.

Men når alt dette er løst ser det bra ut, jeg blir sikkert godt fornøyd.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-26 14:11, skrev oysfaerg:

Mine specs:

CPU: Intel P4A 1,8GHz @ 18x167MHz = 3006MHz ved 1,65V

RAM: 1024MB Nanya PC2700 @ 167MHz

HK : ASUS P4S8X/LAN/SATA

GFX: GigaByte MAYAII Radeon 9700 OC'a

Alt er stabilt
:grin:

3ghz med bare 1.65v

du er heldig

min 1.8 greier bare 1.8ghz med 1.8v nå..og det er ganske så ustabilt

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-27 19:29, skrev erot71:

GAME/MIDI modulen var for kort ! Når jeg skulle sette den inn i mitt kabinett (Chieftec Dragon) rakk ikke den skiva(metal) du skrur fast inn til siden av kabinettet ned. Skrua til selve gameporten stoppet i kabinettet hullet...så den henger og slenger litt da jeg ikke får skrudd til skrua...

Hmm... Rart. Hos meg er det motsatt. Plata er for lang. Hat også Chieftech kabinett.

Quote:

Hvis du ikke har SP1 var det litt mye styr å legge inn drivere for usb 2.0. Du må legge inn 3 drivere i nøyaktig riktig rekkefølge.

DET er MS sin feil, ikke ASUS.

Quote:

I tillegg hadde jeg det styret med DDR dimm 1, 2 og 3, hvilken rad ? Alt ble svart de første gangene jeg startet opp...før jeg fant riktig løsning.

Hvis du leser manualen så står det helt klart hvilken slot som støtter hvilken brikke. Dette er Intel sin spec. og dermed ikke ASUS sin feil.

Quote:

Men når alt dette er løst ser det bra ut, jeg blir sikkert godt fornøyd.

Skulle bare mangle? :wink:

-KJ

Lenke til kommentar

Den 2002-10-28 14:17, skrev Divxdude:

Snekkern: Har du fått hovedkortet ditt?

[/quote

Snakket med Andreas Skotner i dag og han skulle personelig ordne opp og sende nytt hk + litt til med ilpost så jeg får det vel i morgen,de var fri for det pe kortet som jeg har så jeg får ett ge-v isteden men det er greit i tillegg skulle jeg få refundert de utgifter som jeg har hatt,dette er bra av komplett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...