Gå til innhold

Asus P4PE og MSI PE test!

DevianX

Anbefalte innlegg

Quote:

Den 2002-10-23 21:48, skrev Anubis:

...

på mitt msi 645e max2 lru så er maks vcore 1.6. noe som er ufattelig irriterende.

....

Dersom du bruker programmet "fuzzy logic" når du stiller spenningen på prosessoren, så stemmer det at du ikke får mer enn 1.6V på prosessoren. Du kan stille den opp til 1.65V med programmet, men målt spenning på prosessoren er ikke mer enn 1.6V.

Dersom du går inn i biosen på hovedkortet kan du stille spenningen til 1.8V på dette hovedkortet. Det er ganske normalt at den reelle spenningen på prosessoren er noe lavere enn det du stiller inn.

"fuzzy logic" er morsomt å bruke, og tillater altså overklokking inne i windows. Det jeg har funnet som fungerer best er å stille opp spenningen på prosessoren i bios (da kan du stille den høyere enn i windows), for så å stille FSB hastigheten med fuzzy logic inne i windows.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-10-25 00:41, skrev byggeren:

Quote:

Den 2002-10-23 21:48, skrev Anubis:

...

på mitt msi 645e max2 lru så er maks vcore 1.6. noe som er ufattelig irriterende.

....

Dersom du bruker programmet "fuzzy logic" når du stiller spenningen på prosessoren, så stemmer det at du ikke får mer enn 1.6V på prosessoren. Du kan stille den opp til 1.65V med programmet, men målt spenning på prosessoren er ikke mer enn 1.6V.

Dersom du går inn i biosen på hovedkortet kan du stille spenningen til 1.8V på dette hovedkortet. Det er ganske normalt at den reelle spenningen på prosessoren er noe lavere enn det du stiller inn.

"fuzzy logic" er morsomt å bruke, og tillater altså overklokking inne i windows. Det jeg har funnet som fungerer best er å stille opp spenningen på prosessoren i bios (da kan du stille den høyere enn i windows), for så å stille FSB hastigheten med fuzzy logic inne i windows.

for det første så funker ikke fuzzi logic. det krasjer så fort jeg endrer på bus'n.

for det andre så er maks vcore 1.6 volt i bios. og jeg vet at den reelle volten er ca 5-10% under det man setter den til.

for det tredje trenger jeg en agp/pci lock siden radeon 9700 kortet mitt ikke liker at jeg endrer på agp-hastigheten.

ellers er kortet 'rock solid'.

[ Denne Melding var redigert av: Anubis på 2002-10-26 01:16 ]

Lenke til kommentar

Beklager Anubis, jeg la ikke merke til at du snakket om ditt hovedkort msi 645e max2 lru.

De innstillingene jeg snakker om, gjelder på det nye MSI845PE MAX2 FIR kortet. På det nye MSI kortet med intel PE-brikkesett har du muligheten til å låse PCI/AGP på valgfri hastighet.

Lenke til kommentar

Byggeren:

PÅ asus Pe kortet. Jeg lurer på hvorfor spille ytelsen er lav etter mange reinstallasjoner??

Jeg kjører en [email protected] med volt på 1.750 og minne på 320mhz. Vel å merke er fsb på 2.2 100.

Synes du det er bra volt, når jeg klokker til 2.64?

Kjører prime95, men den klikker etter 2 timer. da klikker den. Men på spill og slikt over en lengre periode funker det fint.

Så jeg vet at den er stabil!

Lenke til kommentar

For å få god grafikkytelse må du installere de siste driverene fra Intel.

Intel® Chipset Software Installation Utility (Disse ble tidligere kalt "Intel® Chipset INF Utility")

Det kan være anda litt til å hente på å installere de siste Intel® Application Accelerator

Dersom maskinen din klikker etter 2 timer med prime 95, så er det et tegn på at maskinen ikke et 100% stabil. Ved å redusere FSB med et par MHZ så tipper jeg at den fungerer bra.

1.75V på prosessor bør ikke være problem så lenge du sørger for bra kjøling, men noe særlig over denne spenningen er nok ikke bra uten vannkjøling eller bedre. Strengt tatt så ville jeg tro at 2.26GHz prosessoren skulle klare å kjøre på 2.64GHz på lavere spenning enn 1.75V. Men det varierer fra prosessor til prosessor,

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-26 10:38, skrev byggeren:

For å få god grafikkytelse må du installere de siste driverene fra Intel.

(Disse ble tidligere kalt "Intel® Chipset INF Utility")

Det kan være anda litt til å hente på å installere de siste

Dersom maskinen din klikker etter 2 timer med prime 95, så er det et tegn på at maskinen ikke et 100% stabil. Ved å redusere FSB med et par MHZ så tipper jeg at den fungerer bra.

1.75V på prosessor bør ikke være problem så lenge du sørger for bra kjøling, men noe særlig over denne spenningen er nok ikke bra uten vannkjøling eller bedre. Strengt tatt så ville jeg tro at 2.26GHz prosessoren skulle klare å kjøre på 2.64GHz på lavere spenning enn 1.75V. Men det varierer fra prosessor til prosessor,

jeg har ikke 2.26, men 2.2 med 400mhz. som jeg kjører på denne pc'en nå!

Lenke til kommentar

Driverene til skjermkortet finner du på nvidia.com.

I skrivende stund er de siste offisielle driverene versjon 30.82. Det finnes også betadrivere som gir ganske mye bedre ytelse i 3Dmark2001, men kanskje ikke fullt så stabile. Den siste versjone på nvidia. com er i skrivende stund versjon 40.72.

En bra side til å laste ned drivere for Nvidia skjermkort er tweakup.dk.

Byggeren

slapps.com

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-10-26 11:18 ]

Lenke til kommentar

men jeg får lav ytelse med 30.82 drivere på pe kortet fra asus.

Hva annet må jeg legge inn, for å få 10300 poeng. som jeg fikk første gang på dette hk'et. da hadde jeg ikke lagt inn noen ting selv. men en venn. og han er bortreist nå.

nå får jeg 6800.

Lenke til kommentar

I know. Thanx againg! Hvor langt ville vi ha kommet uten hw.no?? Ikke langt for så veldig mange!!

De folka som har asus pe kort:

Måtte dere bytte på ddr ram plass til 2 og 3 for å starte opp pc'en?? Jeg måtte det. dim port 1 funka ikke hos meg. Da fikk jeg bare svart skjerm. Vet ikke hvorfor.

Men fra erfaringer løste jeg dette problemet fort. Men litt kjedelig for de som ikke vet om akkurat dette. feilsøking tar tid!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-26 10:04, skrev byggeren:

Beklager Anubis, jeg la ikke merke til at du snakket om ditt hovedkort msi 645e max2 lru.

De innstillingene jeg snakker om, gjelder på det nye MSI845PE MAX2 FIR kortet. På det nye MSI kortet med intel PE-brikkesett har du muligheten til å låse PCI/AGP på valgfri hastighet.

jepp. har planer om å bytte til det hovedkortet.

men har det serial ata kontakter ?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-26 14:11, skrev oysfaerg:

Mine specs:

CPU: Intel P4A 1,8GHz @ 18x167MHz = 3006MHz ved 1,65V

RAM: 1024MB Nanya PC2700 @ 167MHz

HK : ASUS P4S8X/LAN/SATA

GFX: GigaByte MAYAII Radeon 9700 OC'a

Alt er stabilt
:grin:

åssen funker radeonkortet sammen med det hk? er det problemer med 8x agp ?

har samme skjermkort selv og vurdere et annet hk enn det jeg har nå. er det pci/agp lock ?

hva er maks vcore ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...