Gå til innhold

Asus P4PE og MSI PE test!

DevianX

Anbefalte innlegg

Løpet av helgen, har jeg testet ut begge disse to kortene. Først og fremst vil jeg si at begge disse to kortene er meget stabile og yter veldig høyt forhold til andre kort på dagens marked.

MSI PE kortet kjøpte jeg fra psdata og asus sitt kjøpte jeg fra kompett. Den rimeligste modellen på begge to.

test utstyr:

Hk

2.4 med 533 mhz bus

ddr400 fra apacer

Geforce 3 ti 500

..........................................

Ikke overklokket!

3dmark score: 30.82 drivere

Asus p4pe: 10235

MSI: 9956

Asus p4s533: 9500

...........................................

Sisoft sandra, memory test:

Jeg tok jeg testen på den høyeste stabile hastigheten jeg klarte.

Asus p4pe: 2763

MSI: 2816

Asus p4s533: 2736

...........................................

CPU og MB temp under warm up test. etter 2 timer med full load. Swiftec kjøleribbe og enermax vifte ( 14db-32db) Jeg kjørte den på 3300 rpm. Dessuten har jeg 4 case vifter. to ifront og to bak.

Asus p4pe:

CPU: 38 grader

MB: 23 grader

MSI:

CPU: 37 grader

MB: 25 grader

Asus p4s533:

CPU: 39 grader

MB: 24 grader

Jeg vil si msi pe og asus p4pe er meget gode kort. men jeg synes p4pe var litt bedre etter min mening, siden den fikk høyeste poengsum på de fleste tester på sisoft sandra. Men som sagt var det veldig liten forskjell mellom disse to kortene. Så jeg vil på det sterkeste anbefale begge disse to, men velg etter lommeboka di. MSI rimeligste utgave koster 1000,- mens asus sitt koster rundt 1550,-

Jeg kjørte systemene uklokket gjennom alle testene. Vil legge ut overklokkings resultatene mine her løpet av uka.

Håper denne tråden var til hjelp for de som er usikre på sitt valg.

Pe kortene er framtidsrettet og yter meget høyt. Begge disse to kortene er de beste kortene jeg har prøvd ut. Det var en sann glede å teste disse. Alt gikk så glatt. ingen problemer!

Edit: skrivefeil!

[ Denne Melding var redigert av: Divxdude på 2002-10-20 21:27 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bare hyggelig å hjelpe. Det er ikke noe dårlig kjøp noen av disse kortene.

Asus har 5.1 lyd og giga lan. Meget bra specs på dette kortet. Men som sagt du betaler litt ekstra for dette utstyret. MSI ligger på samme prisklasse hvis du skal ha samme utstyr!

Lenke til kommentar

Kanskje fordi brikken er sertifisert som CAS2,5??

Beste innstillinger er CAS1,5. Dette er det svært få brikker som takler. Min mening er at det ikke er verdt 1.000,- kroner å for å komme ned på CAS2. (Corsair 512MB DDR XMS3500C2) Den overklokkingen man får ut av CPUen er mer enn god nok. Som du ser av minnebåndbredden min over, så er ikke resultatet så aller verst heller.... (150MB/s under teoretisk båndbredde...)

EDIT: Kjører min brikke på 2.5,3,3,7

-KJ

http://www2.fellowship.no/forum/

[ Denne Melding var redigert av: jevel på 2002-10-21 00:01 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-20 22:22, skrev Eurit:

Trur grunnen til at Asus skorer høgare er pga. fsb`en er default klokket på 135 og ikkje 133. Dette har Asus visstnok gjort med fleire av sine hk.

Default på begge kortene er 133 fsb. det er standard for alle kort.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-23 21:48, skrev Anubis:

Quote:

Den 2002-10-21 07:32, skrev Divxdude:

Vcore er fra 1.5v til 1.85 volt

på begge kortene?

på mitt msi 645e max2 lru så er maks vcore 1.6. noe som er ufattelig irriterende.

er det mulig å locke pci/agp speed? på begge korta.

Ja det er fult mulig,skall også teste disse to kortene og regner med å ha en test klar i morgen ettermiddag,har da tenkt å se hvordan de takler 3500 minnebrikke fra Corsair

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-24 22:56, skrev Divxdude:

legger du ut testen på denne tråden??

Er begynt å teste men lurer på at det er feil på asus kortet da dette ikke klarer å kjøre med prosessorn over 3,0 mot msi 3,4

det klarer heller ikke minnet høyere enn 375.

Jeg skal kontakte komplett i morgen da kortet jeg mottok fra dem er brukt og det klarer heller ikke å registrere floppy,jeg kan heller ikke innstalere win xp med det kortet da får jeg en melding i bios som sier NO EMMOLUTION,måtte sette inn msi kortet for å legge inn xp. Det er frustrerende att en web shop skal kunne tillate seg å sende ut brukte/defekte varer som nye og ta full pris for disse,dette er andre gangen jeg har opplevd dette hos komplett men nå er det nok :evil:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...