Gå til innhold

rett til heving av kjøp?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg kjøpte et digitaltkamera 16 juni fra en nettbutikk, det viste seg raskt at dette kamera hadde en feil, fra fabrikken sin side.

Jeg tok kontakt med butikken med det samme feilen ble merket, jeg fikk her beskjed om å returnere kamera, for reperasjon, pga ferietur fikk jeg ikke returnert det før den 30 juni.

 

jeg synes nå at denne reperasjonen drar ut i tid, og siden jeg nå ikke har fått brukt dette kamera i hele sommer begynner jeg å bli lettere varm i hodet.

 

Har jeg som forbruker her rett til heving av kjøpet,? eller kreve at butikken sender meg et nytt kamera?

 

 

 

mvh Lundez.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Jeg kjøpte et digitaltkamera 16 juni fra en nettbutikk, det viste seg raskt at dette kamera hadde en feil, fra fabrikken sin side.

Jeg tok kontakt med butikken med det samme feilen ble merket, jeg fikk her beskjed om å returnere kamera, for reperasjon, pga ferietur fikk jeg ikke returnert det før den 30 juni.

 

jeg synes nå at denne reperasjonen drar ut i tid, og siden jeg nå ikke har fått brukt dette kamera i hele sommer begynner jeg å bli lettere varm i hodet.

 

Har jeg som forbruker her rett til heving av kjøpet,? eller kreve at butikken sender meg et nytt kamera?

 

 

 

mvh Lundez.

6608937[/snapback]

 

har butikken kommentert årsaken til servicetiden?

Lenke til kommentar
Nettbutikken har sendt kamera over til sin servicepartner, og dei referer til sommertid.

6609143[/snapback]

 

tja, det er egentlig ikke holdbart. 30.juni gir dem nå ca 1 mnd og en uke å få gjort noe. Hva er status per i dag?

har du fått tilbud om låneapparat?

hvor mye kostet produktet og hvilken modell er det?

Lenke til kommentar
Kamera det dreier seg om er et: nikon d50, prisen jeg betalte var ca 5600 kr.

Fikk aldri tilbud om et låneapperat nei.

6609193[/snapback]

Er det en ting jeg har lært av å jobbe med denne typen ting så er det det at desto høyere du roper.. desto fortere skjer det noe.. purr på det ofte.. ring og mas. prøv å få tak på folk som sitter som "avdelingsledere".. Det er ikke veldig populært. Men det går fortere. :whistle:

Lenke til kommentar
hehe, joda detfunker nok det kanskje,  men noe av problemet her er jo at jo at det ca er umuligt å få tak i service folkene per tlf, kun email dem svarer å det tar rundt en ukes tid det også.

6609276[/snapback]

Hvilken butikk er det snakk om? De fleste nettbutikker oppgir e-post til flere enn bare support. Ofte er det også selgere etc... ring til en selger. Forklar at du ikke kommer gjennom på de andre linjene. Be han få tak på noen som kan ringe deg opp. Spør etter navnet på han du prater med. Og få om mulig et referansenr. Dokumenter det du gjør. Skriv ned tidspunkt for samtaler og stikkord for hva som blir sagt. Ta vare på mail.

Lenke til kommentar
Kamera det dreier seg om er et: nikon d50, prisen jeg betalte var ca 5600 kr.

Fikk aldri tilbud om et låneapperat nei.

6609193[/snapback]

 

utgangspunktet er at:

 

over en uke service inkl frakt frem og tilbake skal som regel bety låneapparat, dette med forbehold om kostander osv. Enkelte her roper høyt om at det meste er kostander, men med forbehold om at butikken selger fotoytstyr, så burde de ha noe tilgjenngelig.

 

hva angår servicetiden, så vil jeg ikke rope høyt om min mening her, men i mine øyne er den for lang uansett.

men hvor har du kjøpt denne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...