Gå til innhold

Det vanskelige vaget! Hvilken hdd i hvilken maskin

Itw

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har en relativ ny pc Aopen XCcube som jeg skal ha stående i stua, og nå har jeg kjøpt inn noen nye hdd til denne maskina og servern min.

Så det jeg kjøpte var en WD 320GB 16MB cache og en Samsung spinpoint 250GB 8MB cache.

I begynelsen var planen at 320gb'n skulle inn i servern og samsungen i xccuben siden den skal stå i stua og jeg vil ha den så stille som mulig..

Men nå er jeg i tvil, 16mb cache gir meg jo bedre ytelse, men er det mye bedre?

Og bråker WD'n mye mere enn samsungen?

Jeg driver på med litt spilling, bildebehandling og video redigering, men alt på hobby basis...

Lagringsplassen har jo ikke noe og si siden jeg har servern på nettverket..

Noen som har noen forslag eller andre vinklinger?

Er usikker på hva som er det beste valget..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis maskina skal stå på Stua og rommet er forhåndsvis rolig ellers, (At det ikke er så mye bråk der) så vil jo maskina høres. Da ville jeg Definitivt satt inn Samsungen. Har en PC på rommet mitt med 7 Samsung disker inni seg. Jeg hører nesten ikke diskene når dem skanner for Virus, og ellers når de jobber så hører jeg dem ikke noe særlig. Første gangen jeg skrudde på Det eksterne kabinettet som også har en Samsung disk inni seg (300 GB riktignok), så trodde jeg den ikke funka, siden at jeg ikke hørte at det var noe lyd inni seg, men den fungerte selvfølgelig fint og normalt, det er bare det at den er så stille.

Nå er det jo vanlig at en Server ikke står i samme rom som desktop pc så da har det ikke så mye å si, i den kan du sette Western Disken.

På Spørsmål om Western diskene bråker mer enn Samsung disken er svaret selvfølgelig JA. Du verden, det er som natt og dag spør du meg. Har no hatt 9 Samsungdisker de siste 5 måndene nå, og i den gamle maskina mi hadde jeg en Seagate og en Western Disk, så det var rett og slett en nytelse å få høre en Samsung.

Før jeg kjøpte ny maskina mi, var jeg litt i tvil om hvilke disker jeg skulle ha inni maskina. Da jeg hadde prøvd en Samsung 20 GB Disk en gang, så var det ikke noe tvil liksom. Da ble det Samsung for alle penga.

Nå har jeg da altså 7 Samsunger inni maskina mi og det er en nytelse, hvis du har et støydempa kabinett i tillegg så blir det enda bedre.

Lenke til kommentar

Har nå montert inn samsung disken så i morgen er det installasjon av windows=)

Siden dere sier det er en klar forskjell så er det viktig at den ikke bråker, og tror nok jeg og at samsung er stille.

Men tusen takk for kloke svar, slapp jeg og sitte og gruble på det=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...