Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Har akkurat skrudd sammen en stue pc, men PSUen jeg har valgt viser seg å bråke noe sinnsykt! Med Nokia mobilen til fattern viste den 60 dB. Vet at dette sannsynligvis ikke er tilfelle, men det gir hvertfall en pekepinn.

På hjemmesiden til www.thermaltake.com stod det oppgitt til 17 dB på 1300 rpm. Link

Men så står det "SPEED : 2500 RPM(+/-10%)"

Hva er vitsen med å oppgi lydintensiteten på en hastighet som vifta ikke kjører på? Er dette vanlig eller er det noe justeringsmuligheter via software?

Oppsettet mitt er basert på:

- Pentium M 2,0Ghz

- Integrert grafikk fra Intel

- TV-kort

- HDD

- DVD-brenner

Jeg trenger sikkert ikke en så kraftig PSU med 550 W, men jeg tenkte at da var jeg sikker på å få en stille PSU pga at den var så kraftig.

Jeg trenger forslag til en ny STILLEGÅENDE PSU, gjerne vifteløs viss det er mulig (kabinettet mitt er litt trangt: Coolermaster RC-260 Helst ikke for dyrt :p

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja var litt dyr. Holder meg egentlig til et budsjett. Har lovt en pris på ferdig maskin. Ser det blir vanskelig å holde seg innenfor, men hva med en av disse:

- MIST 500W

- Fortran/Source Zen 300W

Noen som har noen synspunkter på den MISTen kontra Fortran vifteløs? Med vifteløs må jeg vel ha en liten vifte som får i gang sirkulasjonen i et så lite kabinett uansett, ... eller er det overflødig på mitt beskjedne oppsett?

Lenke til kommentar

Mist'en er veldig bra og støysvak, og når jeg tenker meg om er det kanskje tross alt ikke så dumt med en vifte i kabinettet om du ikke har tenkt å sette inn andre. Litt gjennomtrekk bør det jo være. Ellers hadde jeg kanskje vurdert en i utgangspunktet stillegående PSU med mulighet til å justere viftehastighet manuelt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...