Proof Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Hei. Jeg har nettopp fått min pc igjen fra verksted, der dem skulle skifte kabinett og fikse maskina som kokte på ett punkt som het "Remote 2". Men jeg skrur den på å setter på programmet som sjekker temp. på maskinen å dem koker enda, "REMOTE 2" har 107 C i grader, hvorfor å hva er grunnen? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Hvis du ikke har noen problemer med maskinen er det bare å drite i temp. Lenke til kommentar
Proof Skrevet 3. august 2006 Forfatter Del Skrevet 3. august 2006 Sikker på det? Hvordan programmer kan jeg sjekke tempraturer med sånn sett? jeg liker jo ikke at det er bilde av flammer og 107 grader :S Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Om det er noe som er farlig varmt i maskinen din vil du merke det i form av ustabilitet. Om alt fungerer fint så ser jeg ingen grunn til å drive å knote med slike temp.avlesinger. Dessuten høres remote2 ut som noe annet enn selve maskinen - altså noe som ikke er der. Lenke til kommentar
Proof Skrevet 3. august 2006 Forfatter Del Skrevet 3. august 2006 Rart. Jeg er bare redd for at alt skal kortslutte eller brenne inne i maskina. Lenke til kommentar
H80 Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Regner med at "remote 2" er en inngang på termometeret ditt som ikke har med verken cpu, gpu eller nb å gjøre, men er en ekstra inngang som kan brukes til å måle temperaturen på f.eks harddisker eller i en vanntank. Vet du hva temperaturen på "remote 2" er for noe? Har du i det hele tatt en sensor tilkoblet på denne inngangen? Sannsynligvis er dette en instrumentfeil pga krypstrøm eller lignende på en inngang som ikke har noen sensor tilkoblet. Sjekk temperatur på datamaskinens hovedkomponenter (CPU og NB i BIOS, GPU i skjermdriver). Er disse OK, og det ikke lukter svidd av PCen, ville jeg sovet godt om natten selv om "Remote 2" kokte... Lenke til kommentar
Proof Skrevet 3. august 2006 Forfatter Del Skrevet 3. august 2006 "Sjekk temperatur på datamaskinens hovedkomponenter (CPU og NB i BIOS, GPU i skjermdriver). Er disse OK, og det ikke lukter svidd av PCen, ville jeg sovet godt om natten selv om "Remote 2" kokte..." Hvordan sjekker jeg CPU og det? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Everest er et greit oversiktelig program. Lenke til kommentar
kimen Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Jeg har en kompis som har d samme problemet i speedfan men d er ikkeno å bekymre seg over fordi at d er bare speedfan som er feil. vi sjekket kompisen min sin pc med et annet program å da var problemet borte Lenke til kommentar
Proof Skrevet 3. august 2006 Forfatter Del Skrevet 3. august 2006 Takk. Men hvilket annet program testet du da? Lenke til kommentar
kimen Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 vi testet med everest og et program som var med hovedkortet. Lenke til kommentar
Proof Skrevet 3. august 2006 Forfatter Del Skrevet 3. august 2006 Jeg har everest, hvor i programmet skal jeg gå for å finne tempraturene der? Lenke til kommentar
Proof Skrevet 3. august 2006 Forfatter Del Skrevet 3. august 2006 Trur neppe tempraturen er feil. Etter jeg sitter 1time kansje å surfer ogsånt med pcn så skrur den seg av :S Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 I Everest så går du til Maskinnavn -> Sensor. Lenke til kommentar
Proof Skrevet 3. august 2006 Forfatter Del Skrevet 3. august 2006 Vel å merke at tempraturene virker okei der, men pc'n skrur seg ofte av å på av seg selv endel, hvordan kan jeg fikse det problemet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå