Klovlid Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Hei. mÅ vite max lengden på en Coax standard tv kabel 75ohm, mellom tv og vegguttak. Pft Karsten Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Hvis jeg husker rett, så blir coax kabler oppgitt med demping pr. meter (enkelt forklart; signaltap pr. meter). Altså dem som avgjør hvor lang kabel du kan ha er demping pr. meter i kabelen. Du skal helst ikke ha signal styrke under 60 db, og over 80 db i tven, da kan du få dårligere bilde. Ja, og hvis du ikke viste det så oppgis signalstyrke i antenneanlegg i desibel. Så du finner ut hvor lang kabel du kan ha, hvis du finner ut hvor stor demping den har pr. meter. Lenke til kommentar
Toddb Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 (endret) http://forums.speedguide.net/showthread.php?t=176113 Hei. mÅ vite max lengden på en Coax standard tv kabel 75ohm, mellom tv og vegguttak. Pft Karsten 6608279[/snapback] signalet blir dempet med (dB) på de forskjellige frekvensene 200MHz-11,9dB pr 100 m 230MHz-12,7dB pr 100 m 300MHz-14,7dB pr 100 m 400MHz-16,9dB pr 100 m stod det i en komsign bok jeg har. Endret 3. august 2006 av Toddb Lenke til kommentar
Klovlid Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 Har et par spm enda. Har kjøpt meg signalforsterker på Clas Ohlson, men signalet blir jo bare dårligere. Dette vil dog nok vere som at det forsterker signalet som er. Altso dårlig = dårligere, vica versa. Men om eg setter 2 forsterkere etter hverandre i starten der det er bra, er det vits eller duger det nok med 1? Når eg skal ha en 15m lang Coax. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå