Gå til innhold

Beste 939 hovedkort med PCI-E?


skyhawk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du et sokkel 939-hovedkort med AGP fra før? I så fall vil jeg anbefale et hvilket som helst billig kort med et respektabelt brikkesett som har de egenskapene du vil ha. F.eks et med brikkesettet nforce 4 Ultra.

 

Hvis du har et AGP skjermkort du vil beholde kan du bestille dette kortet og kjøpe hovedkort og skjermkort i to omganger.

 

Hvis du ikke har et hovedkort med sokkel 939 fra før (og dermed heller ingen sokkel 939-prosessor du ønsker å beholde) så vil jeg anbefale å vurdere sokkel AM2 selv om det betyr at du må kjøpe nytt minne (og f.eks selge det gamle?)

Lenke til kommentar
Så og si alle 939 kort har PCI-E. Det er form nage gode kort til å si at et er "bedre" enn de andre, men kort som er basert på A8N chipsettet er veldig bra  kort generellt sett. (det vil da stå A8N et sted i produktnavnet).

 

-Stigma

6608218[/snapback]

A8N er vel bare betegnelsen til Asus. Det er nForce 4 du tenker på?

Lenke til kommentar
Har du et sokkel 939-hovedkort med AGP fra før? I så fall vil jeg anbefale et hvilket som helst billig kort med et respektabelt brikkesett som har de egenskapene du vil ha. F.eks et med brikkesettet nforce 4 Ultra.

 

Hvis du har et AGP skjermkort du vil beholde kan du bestille dette kortet og kjøpe hovedkort og skjermkort i to omganger.

 

Hvis du ikke har et hovedkort med sokkel 939 fra før (og dermed heller ingen sokkel 939-prosessor du ønsker å beholde) så vil jeg anbefale å vurdere sokkel AM2 selv om det betyr at du må kjøpe nytt minne (og f.eks selge det gamle?)

6608330[/snapback]

 

Ja, jeg har Socket 939 fra før av med AGP. Har nettopp kjøpt meg ny CPU, og har forholdsvis ny RAM, så jeg tror jeg forstetter med denne sokkelen.

Lenke til kommentar

Ingen spesielle krav. Jeg overklokker ikke heller, så hovedkortet trenger ikke ha et stort pluss innen overklokking. Tilkoblinger vil jeg bare ha mulighet for å bruke min gamle ATA133 disk, evt oppgradering til SATAII siden.

 

Tittet litt på denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312220

 

Har MSI nå (K8N Neo2) og vært rimelig fornøyd med det kortet. Mulig det der kunne vært en grei oppgradering..?

Lenke til kommentar

Det var beskjedne krav :p

 

Da tror jeg du vil bli godt fornøyd med det kortet. Egentlig høres det ut som om billigere hovedkort også fyller ditt behov bra. F.eks dette hos komplett til 529kr eller her til 466kr hvis du synes det er greit å handle andre plasser også.

 

Andre hovedkort og brikkesett bruker også å dge bra om du ikke overklokker og ikke bruker linux. Se lista.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...