C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Halloi folkens, prøvde å installere en dual-boot med Ubuntu (5.10) og Windoze XP Home. Det gikk heller dårlig. Da Win allerede var innstallert på maskinen prøvde jeg å installere Ubuntu etter det. Hadde holdt av litt upartisjonert plass på HDDen, brukte så partisjoneringsprogrammet til Ubuntu til å opprette mellomlagring og bootpartisjon. Dette gikk helt flott, og jeg fullførte innstallasjonen og tok ut CDen som jeg fikk beskjed om. Men da maskinen prøvde å boote opp fikk jeg en BIOS-meldig fra hovedkortet (et Intel 'Bad Axe') om at noe intel-bootgreier ikke fikk kontakt med maskina. Satte inn ubuntu-live-CDen, noe som gikk i dass. Har prøvd å boote fra den gjentatte ganger, men jeg får melding om at X-Server (det grafiske grensesnittet, virker det som) ikke funker. Deretter henger det seg opp. Tenkte jeg kunne slette Ubuntu-partisjonene fra Windows-installasjonscden, men det går fanden ikke å få ut Ubuntu live-CDen Skuffen på DVD-brenneren lar seg ikke åpne, og når jeg putter en binders inn i den greia som man bruker som "reserveåpningsknapp", kommer den noen slags gryntelyder fra brenneren, men ingen åpen skuff. Er lettere desperat her, all hjelp mottas med stor takk. G.G. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå