remisyv Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Hei! Har store problemer! Hjelp! 16.09.02 fikk jeg NGT ADSL. Det gik helt fint frem til 01.10.02.(Utenom at den ene maskiner så vidt fikk båndbredde når den andre lastet ned fra Kazaa) Da sa jeg opp ISDN og telenor tok seg av dette. Den dagen mistet jeg ADSL. Ringte NGT og skulle ta "RESET Factory" på Netopia. Hjalp ikke og di skulle sende ny Netopia med en gang(Ringte og masa hver dag men fikk den først 18.10 det er RÆVA service måtte true med å si opp) Fikkk ny netopia uten at dette hjalp noe.. Ringte Telenor som sjekket linja hjennom pc-en sin uten å finne noe feil, men di skulle jo ta seg en tur i sentralen og "titte"(Det blir vel etter juletider tenker jeg). Er det noen som vet hva som kan være galt? Modemet står på akkurat samme sted nå. ADSL lampen lyser ikke. Den burde vel lyse selv om den ikke er tilkoblet pc-en? HjelP!!! Har nå vært uten verdensforbindelsen i snart en måned. Hvem er det som har ansvaret NGT eller Telenor? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Virker som Telenor har driti på draget ettersom ADSL forsvant samme dag du sa opp ISDN. De har nok koblet noe feil som de ikke har fått retta opp igjen enda. Lenke til kommentar
remisyv Skrevet 20. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2002 Takk for den kjappe beskjeden! Men, jeg har jo summetone på telefonen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 På noen splittere (linje inn = inn, telefon = ut, ADSL = ut) er det en bryter hvor man velger om man har analog eller ISDN. Dersom du har en slik, og den står til ISDN, må denne bryteren flyttes til analog, ellers vil det funke dårlig. OBS: Det er ikke ALLE splittere som har dette, noen funker på begge deler. Dersom den du har IKKE kan åpnes, er dette trolig ikke årsaken allikevel. Jeg ville forsøkt med en annen splitter uansett. Lenke til kommentar
remisyv Skrevet 21. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2002 Jeg kan ikke se noen bryter på splitteren. Hvis alt var i orden hos NGT og Telenor så ville vel ADSL lampa lyset? Selv om modemet/routeren ikke er tilkoplet pc-en? Og over til noe annet.. NGT har den VÆRSTE!!! kundeservicen jeg har vært borti!!! Di er jo 100 ganger verre enn Telenor!!! Di er jo kanskje hyggelige i telefonen og forteller at di skal gjøre det og det med en gang.., men Bare det å sende en standard mail måtte jeg purre 5 ganger og fikk den dagen etter! Tror di bør gå i gjennom rutinene sine grundig. For det finnes jo mange som kan levere ADSL. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Bryteren sitter INNI splitteren, ikke utenpå. Splitteren må altså åpnes for å kunne endre valg. MAN: Det er ikke alle splittere som har dette! Dersom alt er OK skal DSL-lampe på modemet lyse. Dersom den ikke gjør det, mangler DSL-signalet til modem. Dette kan være feil type kabel, koblingsfeil, kabelbrudd eller feil i splitter. Prøv med andre kabler først, og lån en ny splitter dersom dette ikke hjelper. Dersom det fortsatt ikke fungerer må feilen ligge hos din ADSL-leverandør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå