PTRN Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Er det noen som vet om hvor jeg kan få tak i IDE-kontrollerkort, med plass til mer enn 8 enheter? Sliter med å finne noen som i det hele tatt fører det, SHG.no er det eneste stedet jeg har funnet noe... Lenke til kommentar
enl Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 (endret) Standard IDE-kontrollere med 4 kontakter er nok vrient å få tak i, men hvis du skal ha en RAID-kontroller er det nok mulig...men du må ut med 1400 spenn 8-enheters RAID-kontroller hos komplett Endret 3. august 2006 av enl Lenke til kommentar
Sir_Arcus Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 For litt mer "high-end" kort sjekk ut www.nextron.no sine 3ware kontrollere. Bare gode erfaringer med dem. Lenke til kommentar
enl Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 For litt mer "high-end" kort sjekk ut www.nextron.no sine 3ware kontrollere. Bare gode erfaringer med dem. 6607308[/snapback] 3ware har gode kontrollere, men prisen er deretter desverre Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 3. august 2006 Forfatter Del Skrevet 3. august 2006 Ingen som har flere alternativer? Det er disse jeg har sett på allerede Noen som har erfaring med 3ware? Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 4. august 2006 Forfatter Del Skrevet 4. august 2006 Utlandet er også et alternativ.. Lenke til kommentar
wil Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Det RaidKontrollerene på Komplett. Man må ikke ha diskene som Raid for å kunne bruke den nei? Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 4. august 2006 Forfatter Del Skrevet 4. august 2006 (endret) Det RaidKontrollerene på Komplett. Man må ikke ha diskene som Raid for å kunne bruke den nei? 6612666[/snapback] Nei, men jeg har forsåvidt tenkt til å sette diskene i RAID. Har bestemt meg for å boikotte kortene til HighPoint, etter alle de "gode" erfaringene jeg har hørt Har et drøss med IDE-disker som jeg har lyst til å vekke nytt liv i, har 8x250 GB + 4x120 GB og et drøss andre på 40-60GB, men de kommer jeg til å sette til andre oppgaver. Altså trenger jeg 12, eller iallefall 8 kanaler. Hittil er det bare kortene fra 3ware som har mulighet for det, men jeg vil finne flere alternativer først. Når jeg tenker meg om, så burde det holde med 8 kanaler. Kjører for øyeblikket software-RAID0 på 2 og 2 disker, men kan ikke si jeg er fornøyd med hverken ytelse eller ressursbruk. Har planer om å bytte hovedkort/cpu på serveren snart også, og da er det jo ikke spesiellt moro å starte det med å sette inn 4 gamle kontrollerkort, som har flaskehals på 133MB/s. Er altså en fordel med PCIe/PCI-X/PCI-66/PCI-133 kontrollerkort Endret 4. august 2006 av Pettern800 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå