ostehøvel Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 (endret) Hei, Overskriften sier vel det meste, jeg har allerede gode høytalere, men jeg vil ha litt mere trøkk Her vil jeg bare ha noe som dunker slik at du kjenner det helt inn til hjertet Jeg vil gjerne ha tips og forslag til en Subwoofer og en Forsterker som jeg kan putte i bilen min. (bilen kan dere lese om i signaturen min) Vil ikke gi mer enn 6000, helst under Trenger ikke være allverdens, men det skal være kvalitet!(Kicker, Punch,Rockford Fosgate, JBL for eks.) Og om dere finner noe som selges på bilradiospesialisten så hadde det vært ypperlig Takk! Endret 3. august 2006 av hans33 Lenke til kommentar
epifant Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 (endret) Det er nok noen år siden merkene du ramset opp var likestilte med høy kvalitet... Og Bilradiospesialisten er IKKE plassen å lete etter gode kjøp Kjøp deg en Lotus 12" og en god monoblokk. Audison, Soundstream, Zapco, ++ EDIT: Eller om du er modig nok, en svær Beyma Endret 3. august 2006 av epifant Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 3. august 2006 Forfatter Del Skrevet 3. august 2006 sry jeg er litt utdatert på sånt hvorfor må jeg være modig? er det noe jeg bør vite? Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 3. august 2006 Forfatter Del Skrevet 3. august 2006 fant meg en Hertz 12” Subwoofer, 600 W RMS, 20Hz-250Hz, 97 dB, 2x4Ω nå trenger jeg bare en mono forsterker på ca 600 W RMS på 2 Ohm noen tips? Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 4. august 2006 Forfatter Del Skrevet 4. august 2006 Har snakket med Lars Engen fra engenaudio.no og han anbefalte Soundstream forsterker og bass! Så jeg tror jeg skal prøve meg på det Men takk for alle svar og jeg vil oppdatere workloggen min så fort jeg får utstyret inn i bilen Lenke til kommentar
Geimst Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Alpine type R og Alpine V12 monoblock forsterker vil nokk gjøre susen... Husk kondensator! www.bilstereospesialisten.no Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Hvorfor skal han huske kondensator?? Trenger ikke det, det er oppskrytt... men et optima batteri baki gjør vel en viss forskjell Lenke til kommentar
DanielJ Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Alpine type R og Alpine V12 monoblock forsterker vil nokk gjøre susen... Joa, funker nok det der ja Husk kondensator! Hvorfor det? www.bilstereospesialisten.no 6615967[/snapback] Overpriset Har snakket med Lars Engen fra engenaudio.no og han anbefalte Soundstream forsterker og bass! Så jeg tror jeg skal prøve meg på det Tror du har gjort et lurt valg Lars Engen har peiling og er hyggelig og behjelpsom! Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 Ja jeg velger å stole på han! Han skal legge opp en pakke til meg, så skal jeg oppdatere worklogen min så fort jeg begynner å montere anlegget Lenke til kommentar
vincent_vega Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Cerwin Vega Stroker 18" og en 1500w monoblokk, SAY NO MORE! Lenke til kommentar
kskjon Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Cerwin Vega Stroker 18" og en 1500w monoblokk, SAY NO MORE! 6617057[/snapback] Og i samme øyeblikk, glem alt som heter lydkvalitet. Lenke til kommentar
vincent_vega Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Cerwin Vega Stroker 18" og en 1500w monoblokk, SAY NO MORE! 6617057[/snapback] Og i samme øyeblikk, glem alt som heter lydkvalitet. 6618284[/snapback] Enig, men fytti hel%#&te du får mye lydTRYKK for pengene. er du ute etter å brife me stirioen på full geip når du kjører forbi fjortissene utfor ungdomsskolen så får du mest for pengene! Hehe.... Har hørt en Stroker 18" i bilen til en arbeidskompis av meg å det trykket så bra at jeg rett og slett ikke fikk puste! Lenke til kommentar
DanielJ Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 For min del, så kjøper jeg produkter for min egen del. Altså lyd inne i bilen, ikke basser som smeller. Tho, jeg kan lett se moroa i en db-drag bil! Lenke til kommentar
kskjon Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Strokeren lager trøkk, ingen tvil om det, og det sa jeg heller ikke noe på i min forrige post ;-) MEN som DanielJ påpekte, lyden skal helst være på innsiden :-P Jeg er en stor fan av kraftig dypbass og hurtige bassslag, men jeg MÅ ha lydkvaliteten. Jeg hører også på såpass variert musikk at en standard "disco sub" ikke vil fungere for min del, dermed er strokeren utelukket. Venter på en Infinity Kappa Perfect 12VQ, og håper den vil gjøre meg lykkelig ;-) Lenke til kommentar
vincent_vega Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 (endret) Strokeren lager trøkk, ingen tvil om det, og det sa jeg heller ikke noe på i min forrige post ;-) MEN som DanielJ påpekte, lyden skal helst være på innsiden :-P Jeg er en stor fan av kraftig dypbass og hurtige bassslag, men jeg MÅ ha lydkvaliteten. Jeg hører også på såpass variert musikk at en standard "disco sub" ikke vil fungere for min del, dermed er strokeren utelukket. Venter på en Infinity Kappa Perfect 12VQ, og håper den vil gjøre meg lykkelig ;-) 6620694[/snapback] Jeg er helt enig i at det ikke er noe "hifi" bass med en stroker, jeg liker selv å ha stram tight dypbass ifra null lyd til full geip på stirioen, og der tabber Cerwin Vega Stroker seg ut med at bassen nærmest ikke kommer før du har halv geip... Men er man ute etter et vanvittig trykk for en billig penge så kan man jo få det veldig morsomt med en stroker Jeg for min del liker sub i lukket kasse! Men en sub kan også spille bra i en portet kasse hvis man bygger den rett, det er bare vanskeligere... Håper Infinitien vil spille bra kskjon, gi tilbakemelding... BTW så har jeg hilsen og autograf ifra Walter Hofmann som bygde Stroker serien til Cerwin Vega! <SKRYTE SKRYTE!! Hehe.... Endret 6. august 2006 av vincent_vega Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 8. august 2006 Forfatter Del Skrevet 8. august 2006 Noen som har erfaring med Soundstream? Jeg trenger ikke kondensator! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå