killertomato Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Lurer bare på om det finnes noen bakdeler ved at et objektiv har IS, eller er IS bare positivt? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 IS er vel bare positivt. I de tilfeller der IS ikke er brukenes, kan man jo bare skru det av? Lenke til kommentar
magneska Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Blir vel strengt tatt mer "delikat" elektronikk som kan gå i stykker, uten at det trenger å være noen direkte ulempe? Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Det øker prisen tildels betydelig og det tilfører mer vekt. I tillegg blir det nok også ørsmå optiske forringelser (eksempel 70-200/2.8, 300/4...). Dessuten er det jo en mekanisk del. Feil kan oppstå m.a.o. Lenke til kommentar
eminate Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Og litt mer strømforbruk kanskje.. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Strømforbruk øker _betraktelig_, men du kan skru det av når du ikke bruker det. Dessuten er det problemer med "tidlige" IS-objektiv på stativ.- Lenke til kommentar
ottbor Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 har et 17-85 objektiv fra Canon med IS, har IS på hele tiden men på mitt 30d kamera har jeg ikke problemer med stort strømforbruk. Lader sjeldent batteriet, selv om jeg tar endel bilder. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 har et 17-85 objektiv fra Canon med IS, har IS på hele tiden men på mitt 30d kamera har jeg ikke problemer med stort strømforbruk.Lader sjeldent batteriet, selv om jeg tar endel bilder. 6610017[/snapback] Men så har kamera ditt en enorm batterikapasitet også da. Jeg vedder på at kamera ditt bruker dobbelt så masse batteri med IS på! En annen bakdel er at det kan være forstyrrende under panering... Lenke til kommentar
Tore Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Pris, Elektronikk / Vekt, Strømforbruk... Man må vudere om man bruker kameraet i situasjoner man trenger IS og om da prisen er verd det.... Om man hele tiden er på lukkertider på 1/500+ så bli IS bare en betegnelse og skryte av... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå