Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc starter ikke

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en pc her som ikke starter i det hele tatt. Helt svart skjerm. Når jeg slår på strømmen, så går viften på hovedkort, men det høres ut som harddisk ikke starter. Dessuten lyser det i cd rom`en. Denne er forsøkt koblet ut, men ingen forskjell.

Hva er mest sansynlig årsak? Hovedkort? Harddisk? Noen som kan hjelpe?

Har funnet ut at harddisk starter. Fortsatt ingenting på skjerm. Det kommer en tikkelyd i systemhøyttaler på hovedkort. Har nå funnet ut at skjermkort er ok.

Herman

Endret av frkj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snu kontakten til diskettstajonen.....

6607020[/snapback]

Hva mener du? Er vel bare en vei å sette den. Den har dessuten ikke vært rørt.

Har også prøvd å starte uten cd rom, og diskettstasjon. Ingen forskjell.

Lenke til kommentar
Det kan være PSU. Sjekk alle spenninger med voltmeter, eller bytt PSU for å prøve.

6607187[/snapback]

Oki, takk for svar. Skal se hva jeg får tak i så jeg får prøvd litt.

Har en mistanke til hovedkortet nå.

Lenke til kommentar

Har du prøvd å koble fra alt (kun HK og PSU sammen) for så og sette tilbake ting? Koble strømmen fra alle enheter også, la den kun være koblet i HK.

Hvis ting fungerer sånn som i "gamle" dager så skal du høre noen lyder fra høyttaler enten på HK eller en som er koblet til HK.

Uten noe tilkoblet skal det komme lange pip (hvis alt er ok): ____ ____ ____ ____

Det betyr at den mangler minne..

Med RAM-en i skal det komme et langt og tre korte pip (hvis alt er ok): ___ _ _ _

Det betyr at den mangler skjermkort..

Som sagt så var det slik det var på begynnelsen av dette årtusen (høres mye lenger ut da :p)

Det var det jeg kunne komme på..

Lenke til kommentar
Har du prøvd å koble fra alt (kun HK og PSU sammen) for så og sette tilbake ting? Koble strømmen fra alle enheter også, la den kun være koblet i HK.

Hvis ting fungerer sånn som i "gamle" dager så skal du høre noen lyder fra høyttaler enten på HK eller en som er koblet til HK.

Uten noe tilkoblet skal det komme lange pip (hvis alt er ok): ____  ____  ____  ____

Det betyr at den mangler minne..

Med RAM-en i skal det komme et langt og tre korte pip (hvis alt er ok): ___ _ _ _

Det betyr at den mangler skjermkort..

Som sagt så var det slik det var på begynnelsen av dette årtusen (høres mye lenger ut da :p)

Det var det jeg kunne komme på..

6611579[/snapback]

Takk for svar. Ja jeg har prøvd å koble fra alt, og på igjen, men det hjelper ikke det heller. Jeg har funnet en liten komponent på HK, som ser brent ut, det ene "beinet" på komponenten ser svart og svidd ut. Det er nok her problemet ligger da vil jeg tro. Tordenvær kanskje :hmm: Har bedt guttungen å dra ut alt når det tordner men.... Hjelper lite når han er hos en kompiz, og tar med pc dit :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...