pytrehau Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 En kamerat har akkurat satt sammen et mediacenter med vannkjøling, AMD X2 4600+ Energy Efficient 65W på et Asus M2N-SLI Deluxe Når han leser av temp i BIOS så står det over 50 grader uten load i det hele tatt. Er ikke det vel mye. Han har en Swiftech CPU-vannblokk som skal kjøle godt, men dette lover vel ikke bra? I tillegg så er jo dette den EE-utgaven av prosessoren som skal utvikle mindre varme enn den vanlige... Har forsøkt å montere kjøleblokken på nytt, med bare et helt syltynt lag med silver-kjølepasta, men uten bedring... Er det noe som er helt galt her, eller har noen vært borti at tempmåleren kan vise feil? kjenner man på kjøleblokken er ikke den særlig varm, selv om det er ganske varmt i PC-en ellers pga Asus Extreme N7600GT Silent med svær kjøleribbe. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 50 på idle høres mye ut ja, det vanlige er vel 30-35 på idle og 40-50 på load, avhengig av kabinett, klokkefrekvens og kjøling Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 (endret) Temperaturmåleren sitter i CPU og det er nok ikke den det er noe feil med. Det er nok heller BIOS som viser verdiene temperaturmåleren sender ut som høyere enn de egentlig er. Siden hovedkortet er relativt nytt så kan det ta en tid før det eventuelt blir lagt ut ny BIOS der feilen er rettet. Regner med at det er det som er problemet, det er rett og slett ikke logisk at en slik prosessor skal ligge på 50*C idle, heller ikke på luftkjøling. Du kan eventuelt få han til å prøve et annet program for temperaturavlesning. Endret 4. august 2006 av kjaks Lenke til kommentar
kremt Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Har han prøvd å oppdatere bios? Det kan være at hovedkortet ikke kjenner igjen CPU som det den faktisk er og derfor rapporterer feil temperatur. Lenke til kommentar
ksaether Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Heisann Gjør en ekstra sjekk, se om vannblokka er festet godt og jevnt og at det er passe jevnt med kjølepsta. Husk at laget med kjølepsta skal være så tynt som mulig. -kristian Lenke til kommentar
pytrehau Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 Heisann Gjør en ekstra sjekk, se om vannblokka er festet godt og jevnt og at det er passe jevnt med kjølepsta. Husk at laget med kjølepsta skal være så tynt som mulig. -kristian 6618001[/snapback] har festet vannblokka nøye 3 ganger uten forskjell, og oppdatert bios. Vet ikke helt hva som må til.. bør han reklamere på den? Lenke til kommentar
janhaakon Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Hva har du vcore på? den kan stilles helt ned til ett sted mellom 1.20 til 1.25 volt, test med prime95 hvor den er stabil. Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Sitter og tester min 4600+ EE 65W nå, og det nye DFI hovedkortet viser at tempen er på 50 grader (i BIOS), skjønner ikke det heller jeg. Satt volten helt ned til 1,20, og fikk da 48 grader. Tviler på at den tempen er riktig. Skal laste ned Everest Home og se hva den sier. Edit: Lasta ned Everest nå, den viser 28 på det ene og 30 på det andre kjerne, som er mye mer naturlig (stock kjøler). Endret 14. september 2006 av prostoman Lenke til kommentar
kvirrsilvaiks Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Tror ikke den temperaturen skal være noe problem. Har en AMD turion på min laptop, og nå har jeg 57 grader på idle. Den kan lett komme opp i godt over 60 grader ved idle, og 85 grader ved load. Har undersøkt med der jeg kjøpte den, og med AMD, og de sier det er en helt normal temp. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 85c load med en x2 4600w(i tillegg en 65w utgave) er altfor mye! Du kan ikke sammenligne med turion(laptop). Men reklamasjon? Jesus, folk er jammen raske på avtrekkeren Lenke til kommentar
01234 Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 jeg har en 4200+ som tempen ligger på 49c idle..men i everest er det tre temperaturer...en cpu som ligger på 49 idle...så en som viser kjærne 1 som er på 33 og en kjærne 2 som er på 28...skjønner ikke dette helt...med stress prime er den på 57 og da stoppet jeg den pga var redd for at den var for varm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå