Gå til innhold

Kjøling, bruk av gammel vifte

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan får du tempen så langt ned har minn på65...

Hvis du tåler litt bråk er vel detå fikse litt på zalman sin løsning eller en annens og montere (i dette tilfellet) to delta vifter til å suge gjennom luft og en haug delta kabinettvifter...

fatter ikke hva du klager over, vannkjøling kanskje er en løsning hvis du ikke orker en jetmotor ved øret

Lenke til kommentar

Det som betyr noe er at maskinen er stabil. Om BIOS viser 40 grader eller 60 grader er egentlig ikke interessant om du ikke overklokker, eller maskinen er ustabil.

Jeg får nå info fra MBM om at prosessoren min ligger på 43 grader. Dette er en XP1800 overklokket til litt over XP2000+ hastighet. Jeg har en alpha pal 8045 ribbe og en papst vifte som er strupet med potensiometer. (lav støy!)

Jeg tipper dens egentlige temperatur er ganske mange hakk høyere... Men maskinen er stabil, så derfor er det ikke vits å stresse.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-20 19:10, skrev Nimr0d:

Så 55 grader er ikke skadelig? Hva er egentlig maks verdien for en Duron1200?

Nei, håper da ikke det.

Jeg har akkurat bygd meg en server, med AMD Duron 1,2gHz.

I BIOS holder den 50°, men i Windows XP holdt den 45° hele den første natta den var på.

Fra lørdag kveld, til søndag, kjørte jeg BF1942-server på den, 100% load. Den holdt 50°.

Vifta jeg bruker, er en Papst, på en EKL-kjøler, som jeg kjøpte på Komplett for 250kr.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-20 19:10, skrev Nimr0d:

Så 55 grader er ikke skadelig? Hva er egentlig maks verdien for en Duron1200?

nei, det er ikke skadelig i det hele tatt!

CPU'en tåler opp til ca 75-80c, så du har ingenting å være redd for så lenge maskinen din er stabil og hålder seg under 65c... :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...