Gå til innhold

Re-installere Windows uten å miste data

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har lenge tenkt på å re-installere Windows, men jeg har over 300 GB med data jeg absolutt ikke kan miste. Jeg kan da ikke ta backup av alt det. Da dukker spørsmålet mitt opp: er det mulig å bare re-installere windows-mappen, uten at hele harddisken blir formatert?

Altså, at den bare kopierer nye filer til Windows-mappen, og ikke noe annet.

Dette burde da ikke være helt umulig, dersom jeg har Windows installert i C:\WINDOWS fra før av? Broren min har fått til dette før, med Windows XP.

Noen som har erfaringer, eller vet hvordan dette kan gjøres?

Mvh,

Espen Jensen.

Endret av Kadmium
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel bare å putte inn Windowsplata og velge "installer Windows" ?

Da vil Windows bli installert over den eksisterende installasjonen uten at noen filer går tapt.

Og, husk, dersom installasjonen krever formatering, vil du få vite det. Pleier å være en hel rekke med "Er du virkelig sikker på at du vil formatere C: (ALL DATA VIL GÅ TAPT)"

Lenke til kommentar

Takk for svar. Veldig lenge siden jeg har formatert nå, så jeg husket ikke helt om det bare var å putte inn installasjons-CDen og skrive inn litt her, og klikke litt der, så var det i boks. Men da vet jeg det, så da blir det nok re-installasjon for min del. :)

Det store spørsmålet er hvorfor du enten ikke har flere disker eller flere partisjoner...

6605957[/snapback]

Det har jeg så absolutt. Men skal jeg overføre 300 GB data til den disken da?

Den andre disken har for øvrig bare en kapasitet på 250 GB uansett.

Uansett, denne gangen skal jeg installere Windows på en egen partisjon. :)

Endret av Kadmium
Lenke til kommentar

Det du burde gjøre, er å dele opp disken slik at du har en partisjon på.. tja.. 10-15 gb som du dedikerer til Windows/annen programvare.

På denne måten kan du lett formatere windowspartisjonen dersom Windows krangler uten å være redd for de resterende filene dine. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...