Canute Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Heisann, jeg koblet på en ekstra harddisk i serveren min for ikke så lenge siden. Fikk den etterhvert formatert (ext2) og mountet opp, men jeg vet ikke helt hvordan det skal se ut i /etc/fstab. Akkuratt nå har jeg bare lagt til dette under i /etc/rc.d/rc.local mount /dev/hda1 /home/canute/hda Hvordan blir da min nye fstab når min gamle ser slik ut: /dev/hdb5 swap swap defaults 0 0 /dev/hdb1 / ext2 defaults 1 0 /dev/cdrom /mnt/cdrom auto noauto,owner,ro 0 0 /dev/fd0 /mnt/floppy auto noauto,owner 0 0 devpts /dev/pts devpts gid=5,mode=620 0 0 proc /proc proc defaults 0 0 Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 man fstab gir deg den infoen du trenger. (man siden til fstab er ein av dei betre) O.T. Kvifor ikkje ext3? Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 (endret) bare legg til /dev/hda1 /home/canute/hda ext2 defaults 1 0 Endret 3. august 2006 av ogger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå