ToLi Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Sliter litt med og få kryptert min D-Link DWL-900AP+. Jeg kjønner ikke helt hva som skjer, men når jeg faktisk kommer meg inn på access punktet for og sette WEP krypteringen så rammler nettet ut. Skal prøve og forklare hva jeg gjør. Først resetter jeg D-linken min for og få fabrikkoppsettet med standard IP adresse. Så må jeg inn på PCens TCP/IP oppsett for sette en fast IP adresse som er innenfor samme adresse som access punktet (f.eks access punktet har standard IP adresse 192.168.0.50. Da må jeg sette PCens sin IP adresse til 192.168.0.xx). Da kan jeg logge meg inn på access punktet med og skrive inn IP adressen dens inn i adresse feltet i explorer. Kommer inn og kan komme igang med wissarden for oppsettet for kryptering. Når jeg er ferdig med det, så resetter access punktet seg og jeg blir logget på med min nye "konto", med kryptering og alt det der. Men når det er gjort så mister jeg nettet. Før alt det her opplegget med og få kommet seg inn for og sette kryptering og slikt, har jeg nett hele tiden, men ikke sikkret såklart. Jeg finner liksom ikke så mye hjelp på sidene til D-Link heller. Virker ikke som det er noen andre som har detter problemet. Noen som kan noe om det her?? Lenke til kommentar
arcade Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 (endret) Kobler du til basestasjonen trådløst for å sette innstillingene? Anbefaler på det sterkeste at du kobler til med kabel for å gjøre endringer i innstillingene, så mister du ikke kontakten når basen tar omstart (om du da ikke endrer default IP-adresse, noe du kanskje også bør gjøre). Anbefaler deg også å bruke WPA istedet for WEP om mulig. Lykke til Arcade PS! Jippi, mitt innlegg nr 486 (for de av oss som er så gammel å huske 486 som en legendarisk prosessor ) Endret 3. august 2006 av arcade Lenke til kommentar
ToLi Skrevet 3. august 2006 Forfatter Del Skrevet 3. august 2006 Hmm.. Jaha. Jeg kobler til trålørt nå ja. Så du mener at jeg burde ta en nettverkskabel ut fra d-linken til pcen for og sette krypteringen? Går det da? Det er bare en inngang for nettverkskabel på den. Hvordan blir det med kortene på pcen da? Det er jo ett tråløst kort, og et vanlig nettverkskort på den. hvis jeg kobler de to med kabel. Må jeg da deaktivere det tråløse, for at det ikke skal bli problemer mellom de to kortene om hvem som skal ta imot informasjonen fra access punktet? Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Ca rekkefølge for gjøremål når du har fått nytt aksesspunkt i hus: 1) Sjekk nettsidene til produsenten etter oppdateringer av firmware osv og installer disse 2) Deaktiver det trådløse kortet på pcen og koble deg til aksesspunktet via kabel. 2.1) Tileggspunkt for paranoide, ikke ha aksesspunktet koblet til internett før du er ferdig 3) Sett et skikkelig passord på aksesspunktet. Skriv det ned og legg det et lurt/trygt sted. 4) Sett nytt navn(SSID) på nettet ditt, ikke skjul navnet ennå. 5) Aktiviser kryptering, høyest mulig av det både aksesspunkt og trådløst kort støtter. WPA og WPA2 duger, WEP er "bedre enn ikkeno". Igjen, skriv ned nøkkel/passfrase og legg den på et lurt/trygt sted. 6) Gjør eventuelle andre endringer på oppsettet. Logg ut og fjern kabel. 7) Aktiviser WLAN-kortet ditt og søk etter aksesspunktet ditt. Koble til og skriv inn nøkkel/passfrase. 8) Nå kan du logge inn på aksesspunktet og skjule SSID. 8.1) Også kan du koble boksen til internett, og teste at alt funker. Lenke til kommentar
ToLi Skrevet 3. august 2006 Forfatter Del Skrevet 3. august 2006 Takk Skal prøve dette når jeg kommer hjem i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå