Gå til innhold

Kjøling på bærbarpc

ziggerdigg

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har hatt min bærbare pc i snart 2 år, men i det siste har den begynt å bli veldig varm, og når dette skjer blir f.eks fps'en på wow betydlig lavere. Før var ikke dette noe problem.

Leste en eller annen post her at det var lurt å rense pc'en for støv? gjelder dette også bærbarepc'er?

Og i så fall hvordan får jeg av dekslet under pc'en(har skrudd ut alle skruene, men det vil ikke av forde) så jeg kommer til vifta, eller trenger jeg ikke dette i det hele tatt ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På min bærbare løsnet jeg tastaturet ved å skyve det i en retning og vippe opp (tror det var mot skjermen) noe alla batterilokk til fjernkontroll e.l. Prøv det.. ..da kom jeg til både vifte, harddsik og CPU..

6606515[/snapback]

Takk det virket. nå går pc'en som normalt igjen :D

Lenke til kommentar
På min bærbare løsnet jeg tastaturet ved å skyve det i en retning og vippe opp (tror det var mot skjermen) noe alla batterilokk til fjernkontroll e.l. Prøv det.. ..da kom jeg til både vifte, harddsik og CPU..

6606515[/snapback]

Takk det virket. nå går pc'en som normalt igjen :D

6613277[/snapback]

Kunne også prøvd å bytte kjølepasta. gjorde det (og støvfjerning) på min bror`s ECS G900 maskinen gikk ofte varm og slo seg av før (P4 Prescott) men nå går den som den skal.

Lenke til kommentar

Jeg fundere på å skru ut alle skruene under og ta støvsugeren og suge all driten ut av min nå sikkert 3-4 år gamle pc. lurer på om det finnes noen generelle regler sånn at jeg slipper å ødelegge den før jeg kjøper en ny en;)

Lenke til kommentar
Jeg fundere på å skru ut alle skruene under og ta støvsugeren og suge all driten ut av min nå sikkert 3-4 år gamle pc. lurer på om det finnes noen generelle regler sånn at jeg slipper å ødelegge den før jeg kjøper en ny en;)

6626279[/snapback]

NB! Støvsuger har en lei tendens til å være noen skikkelige statisk-elektrisitets-monstre, så utøv forsiktighet!! Bør vel egentlig bruke en boks med trykkluft (kjøpes vel billigst på Biltema) Bruk det og Q-Tip (ørepinner) så en porsjon med tålmodighet, så skulle du få en litt rener PC etterhvert..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...